Gå til innhold

..har en diagnose som ikke finnes?!?

Anbefalte innlegg

Gjest bobhåkon

g29år. i 1987-89 fikk jeg diagnose: 313,8 følelsesmessige forstyrrelser spesif. for barn og unge - blandet type! Det er 5 akser :1. 313,8 og 5. 10,12 akse 2,3,4 er nuller..! DSM 5 - har ikke 313,8 som diagnose, men det har ICD-9. Den er vel med 6 akser for barn og 9 for voksne?! Vindern DPS har gitt meg alt annet enn svar på adhd og kun ført til mer uro og angst! Hvordan kan jeg ha diagnosen fra ICD 9 når det kun er 5 akser og ICD 9 ikke eksisterte? mvh h avik

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306944-har-en-diagnose-som-ikke-finnes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

På slutten av 80-tallet brukte en ICD-9 som kun har en akse.

En var dog under innflytelse av DSM-III som hadde fem akser og som noen gang var utgangspunkt for maler en laget seg bla. epikrisemal.

Du må forholde deg til den ene diagnosen du fikk den gang uten å blande inn dette med akser.

Gjest yummakards

hva betyr egentlig den diagnosen? jeg fikk den selv da jeg var barn, men aner ikke hva den betyr. Det var jo egentlig ikke noe galt med meg i det hele tatt da. Er det bare en salgs tullediagnose de skriver når det egentlig ikke er noe galt med deg, men de vil gi litt hjelp likevel med f.eks besøkshjem?

På slutten av 80-tallet brukte en ICD-9 som kun har en akse.

En var dog under innflytelse av DSM-III som hadde fem akser og som noen gang var utgangspunkt for maler en laget seg bla. epikrisemal.

Du må forholde deg til den ene diagnosen du fikk den gang uten å blande inn dette med akser.

.., men 313,8 - diagnose: Følelsesmessige forstyrrelser, spesifikke for barn og unge: blandet type.

Skolen ville etter 2.kl. flytte meg til en spesialklasse. Det var mistanke om dysleksi i tillegg til adfedsvanskene. Husker jeg ikke ville skilles fra klassen og slapp det med mye hjelp fra mor. Ble vel sett på som en dum pøbel...? Nevro.Us.; nær gjennomsnittet i alle prøver. lav selvtillit og engstelighet. us ga ikke holdepunkter for at spesielle eller hjerneorganiske problemer som årsak til mine skole og adferdsvansker.

..bla bla..de emosjonelle og adfedsmessige vansker pga vanskelig samspill i hjemmet. En ordning der lærer skulle overta den kontroll mor hadde ang lekser og at mor og jeg skulle gjøre mere lystbetonte ting. Dette viste seg vanskelig i praksis og jeg fikk tilbud om klinisk pedagogisk behandling, men familien tok imot tilbudet. Lærer ga opp leksekontroll og k.p.bh skal vel jeg ha hatt krav på?! DPS2007-ADHD?=NEPPE! 20mg zyprexa, max iflg.LILLY.. Diagnose: dyssosial pf, bipolar1, paranoide psykoser og avhengighetssyndrom..++ ER IK DETTE HELSEKRIM? SAMFØK.GJØKUNGER! obs adhd står i henvisning.. Behandlingskontakt sluttet først.., deretter overlegen. Diagnosene er tåpelige og begrunnelsene for dem totalt gale. Alt sagt er misforstått så rått at det er godt.., påstandene i epikrisen kan motbevises, alle som en.

4 uker zyprexa 20mg.. i en tlf samtale sier jeg takk for medisinen, men til samf beste slutter jeg.., feil med., for dyr og dosene vært for store..max faktisk! Da sier bh.kont: Du høres paranoid ut, fortsett med med du.. Det er det mest paranoide jeg har hørt ler jeg.. Idioten hadde akkurat skrevet ut sykemelding ..3 mnd.. mai til aug. Paranoide psykoser. Den sykemld ble noe ledd av.. ARRESTANTEN LØSLATES.. Synes det er for kjiipt at psykiatrien egentlig provoserer frem straffbare handlinger - fra selvmord til mord og fra klem til klemt ihjel.. Jeg kan ikke jobbe med disse diagnosene? Utsaette en hel bedrift for en iflg diagnosene, syk jævel! Ikke får jeg oppfølging noe sted og venter vel egentlig bare på at politiet, 6 mann, er på døra igjen.. Åpne opp og bli med frivillig, hvis ikke må vi ta døra og bruke tvang! Tvangsmidler heter det vel? Ser ikke noe forsøk på frivillig innleggelse i den beskjeden jeg fikk.. fuck off psy inst! Sees i retten..?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...