Gå til innhold

Hva er dette?

Gjest ikke signatur akkurat nå

Anbefalte innlegg

Jeg trekker meg alltid tilbake når folk bli for nære. Jeg har perioder hvor jeg snakker mye med folk og veldig gjerne vil få flere venner. I disse periodene er jeg full av energi og vil ha så sosialt liv som mulig. Da har jeg det relativt rolig inni meg.

Men etter disse periodene kommer det alltid store nedturer, hvor jeg stenger meg inne og kutter all kontakt med folk. Jeg makter rett og slett ikke å omgås andre, og jeg er veldig urolig innvendig.

Dette er et stort problem, ettersom det fører til at jeg aldri får skikkelige venner. På slutten av en sosial periode kan jeg ha ganske OK omgangskrets, men denne ødelegges jo når jeg stenger meg inne igjen. Når jeg ikke makter sosial omgang føler jeg meg helt elendig og selvbildet raser i bakken. Jeg blir redd for å møte folk så jeg trekker meg unna.

I tillegg til dette trekker jeg meg også unna familie, for ikke å slippe de for nært innpå meg. Jeg har også flyktet fra forhold av samme grunn. Når forholdet har blitt for seriøst har jeg følt meg sårbar og jeg har brutt.

Alt dette er veldig slitsomt i lengden, hvordan klarer jeg å slutte med dette, og hva er grunnen til at jeg har slike perioder? Jeg er godt voksen og uten nære venner pga dette. Føler meg utrolig ensom. Og redd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306988-hva-er-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du først er i gang kan du også lese litt om asperger syndrom. Da er det ikke periodene du isolerer deg du blir sliten, men du blir sliten av det sosiale og trenger isolasjon i perioder for å komme deg igjen.

Hmm, det er jo mulig det er derfor jeg isolerer meg ja. Akkurat nå er jeg på vei ned etter en sosial periode. Veldig urolig innvendig, sliten, men får ikke sove. Og når jeg først sover, sover jeg dårlig og bråvåkner flere ganger pr natt med hjertebank/angst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306988-hva-er-dette/#findComment-2497063
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...