Gå til innhold

tanlege skrek.


Gjest anna300

Anbefalte innlegg

Gjest anna300

du æ e ei jente på 30 har veldi dårlie tenner.. trenger seriøst hjelp. men æ har så tannlege skek,.. ka æ kan gjøre.. må få orna tenna minne fort.. kan du hjelpe mæ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Tro meg, jeg vet hva dette dreier seg om og at det å få hjelp med tannstell ikke er så enkelt. Men du bør kanskje i første omgang legge frem problemene dine for tannlegen. Eller din fastlege, så blir veien videre derfra. Ønsker deg lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finnengodtannlege!

Hei, hei! Jeg er gift med en tannlege og han har mange pasienter med tannlegeskrekk. Det første du må gjøre er å finne en tannlege som er behagelig og flink i slike situasjoner. Spør venner&bekjente hvem de går til! Har du bare en tannlege i området ditt, kan det være litt verre, men det viktigste er at du ringer og sier når du bestiller time er at du har tannlegeskrekk. Da vil tannlegen sette av ekstra tid til deg. Av og til får pasienter i oppgave om å øve seg på veien til tannlegekontoret. Gå fler ganger, ta på døra, gå hjem igjen. Dette for å være trygg - og ikke snu når den egentlige timen skal være :-) Første time kan bare være snakking. Prøvesitte stolen for eksempel, og tannlegen forklarer hva han/hun gjør. Du forteller hva du er redd for(ikke sikkert du vet det!) En god del voksne mennesker har med seg en kjæreste, eller en mor, venninne som holder dem i hånden under behandlingen. En sekretær som vet du er redd vil også tilby deg å holde i hånden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Finn en tannlege som er god på dop. ;) Jeg får Vival hos tannlegen, det gjør at jeg nå klarer å gjennomføre et besøk og få gjort det jeg skal.

Aner ikke hvor i landet du bor, men jeg har fått god hjelp her: http://www.colosseumklinikken.no/index.php?pr=Tannbehandling

Pssst! Jeg overlevde å operere ut den tanna som jeg sutra sånn over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Pssst! Jeg overlevde å operere ut den tanna som jeg sutra sånn over :)

Så flott! Det var fint å høre. :) Gikk det greiere enn du frykta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Så flott! Det var fint å høre. :) Gikk det greiere enn du frykta?

Ja, det gikk utrolig mye bedre enn fryktet. Fra jeg satt meg i stolen og til jeg kunne reise meg opp igjen tok det bare 15 minutter. Jeg la ikke merke til at han tok ut tanna.

Det var onsdag for halvannen uke siden, og stingene sitter i fremdeles. Vet du hvor lang tid det tar før trådene faller ut? De dingler litt inni der nå.

Tanna har plaget meg i ca 10 år, så gikk det så greit å ta den ut. Jeg skulle gjort det for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...