Gå til innhold

Kjæresteting

Gjest forstår ikke kjæresten min

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei meg, sint, fortvilet og lurer på om kjæresten min har ment noengang noe med meg. Vi har datet/vært sammen i 5 mnd. Han var bortreist hos sin familie i nesten tre uker i april/mai.Han sendte meg stort sett mld hver dag,skrev koselige mld.

Men jeg er ikke helt lykkelig nå. Jeg vet ikke hva det er. Om han ikke vil noe mere,men hvorfor kan ikke gutter si ifra istedet?

Jeg lurer på når han har tenkt å møte meg. Vi møttes på mandag denne uka, jeg ga han en forsinket bursdagsgave,han sa takk ved å kysse meg, holde rundt meg. han sa han var glad, derfor smilte han hele tiden,han sa også at han ikke hadde forventet at jeg hadde kjøpt gave til han.han sa også at jeg ikke hadde trengt å kjøpe noe.

Pga forholdet som det har vært nå siste mnd, rart og annerledes så skrev jeg mld tirsdagen og sa jeg håpet å se han snart. han sa han gjerne ville se meg,men var trøtt på tirsdag og på onsdag var det fotball på tv han så på sammen med kameratene. I går hørte jeg ikke noe fra han. jeg kontaktet heller ikke han.

Er gutter så feige? Det føles ikke som han er så intr...Nå er det helg, og vi har ikke avtalt å møtes. Vi pleide å møtes ca annenhver dag de første mnd. Da kunne jeg nesten forutsi når vi kom til å møtes, for jeg følte meg nok tryggere på han da.

Jeg reiser på ferie en uke onsdag i neste uke, og det vet han. Derfor tenkte jeg at han ville prioritere meg mere nå.

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mary Poppins

Hmm nei det er ikke så godt å si..

Men dere er ordentlig kjærester eller? Kaller han deg for sin kjæreste? Synes det var litt rart at han ikke hadde forventet noe gave av deg, og dessuten når man er kjærester så bør man være over "sitte og vente på melding" stadiet, og "nå sendte jeg sist så nå er det hans tur." Høres mere ut som dere fortsatt bare dater?

Men uansett, kan du ikke spørre han? Om han fortsatt er keen på å være sammen med deg? Ut fra det du forteller ang hva han sa på mandag så tolker jeg det som han fortsatt er interessert i deg. Men jeg er enig i at han kunne prioritere deg i helgen, og er man kjærester så synes jeg at man kan si ifra om det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2495589
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du skriver ikke hvor gammel dere er.

Tror kjæresteri kan være litt forskjellig for gutter og jenter. For gutter er det noe som kommer foran, men også i tillegg til kamerater, skole/jobb, fritidsinteresser osv

For mange jenter er det noe som overtar for det andre. (og de forvenetr at det skal være slik også for guttene?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2495591
Del på andre sider

Du skriver ikke hvor gammel dere er.

Tror kjæresteri kan være litt forskjellig for gutter og jenter. For gutter er det noe som kommer foran, men også i tillegg til kamerater, skole/jobb, fritidsinteresser osv

For mange jenter er det noe som overtar for det andre. (og de forvenetr at det skal være slik også for guttene?)

takk for svaret ditt. jeg er 33 år og han er 26 år, litt aldersforskjell er det,men har bl.a fått høre at han har hatt samboer, så da tenkte jeg at han var mere moden enn kanskje andre gutter på hans alder.

Jeg forstår jo at han vil treffe sine venner, og det aksepterer jeg også. Men jeg har bare følt på meg at noe er annerledes nå.

Derfor har jeg nå lyst å vente med å kontakte han, for å se hvor lang tid det evt tar før han tenker på, har lyst å møte meg, savner meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2495939
Del på andre sider

Hmm nei det er ikke så godt å si..

Men dere er ordentlig kjærester eller? Kaller han deg for sin kjæreste? Synes det var litt rart at han ikke hadde forventet noe gave av deg, og dessuten når man er kjærester så bør man være over "sitte og vente på melding" stadiet, og "nå sendte jeg sist så nå er det hans tur." Høres mere ut som dere fortsatt bare dater?

Men uansett, kan du ikke spørre han? Om han fortsatt er keen på å være sammen med deg? Ut fra det du forteller ang hva han sa på mandag så tolker jeg det som han fortsatt er interessert i deg. Men jeg er enig i at han kunne prioritere deg i helgen, og er man kjærester så synes jeg at man kan si ifra om det.

Hei. jeg er 33 år og han er 26 år. Vi datet i 2-3 mnd, og i den perioden lurte jeg på hvordan forhold vi hadde,jeg ville ikke mase om det, så en kveld etter vi hadde vært på byen, sa han at .. jeg har fortalt til mine spesielle gode venner at jeg har nå en norsk kjæreste,og at de er spente på å få møte deg.

å, sa jeg da, kaller du meg for kjæresten din?

ja, sa han, er vi ikke det da ?

jo, sa jeg, for meg er du det, jeg ser på deg som det

det gjør jeg også, sa han

ja, men da er vi det da.

Etter den dagen har jeg sett på oss som kjærester. Han pleier ikke å skrive feks hei kjæresten min,men han har skrevet,, hei søta, hei smukke... savner deg, tenker på deg, elsker deg.

sist gang han sa han elsket meg var mandag 5.mai, da sa jeg.. mener du det? ja, sa han.

Men det føles som noe er annerledes nå.

Jeg er enig i at når man er kjærester så bør man være over stadiet hvor man venter med å sende mld.. man bør kunne ta kontakt når man har lyst.

Men siden jeg er så usikker på forholdet nå, så føler jeg behov for å teste han litt, finne ut når han ville tatt kontakt med meg før jeg gjør det.

Og jeg forstår at han har lyst å treffe venner, jeg aksepterer det.

Det er bare på grunn avli forholdet, at det virker rart nå, at jeg føler meg ikke prioritert.

Kan hende jeg tar en samtale og spør hva som skjer etc..

Jeg trodde iallefall at jeg hadde truffet en bra gutt, jeg tillot meg selv å bli forelsket i ham.

Han var den første som sa.. jeg elsker deg.

Jeg har ennå ikke vært med han til Danmark der familien hans bor,men på byen etter noen øl har han sagt det flere ganger at han har lyst å ta meg med. Dette har jeg også tenkt på, jeg har tenkt at sannheten kommer frem etter å ha drukket litt. Mange synes det er lettere å feks prate om følelser da.

På byen har han også sagt.. jeg er så glad for å ha møtt deg,jeg elsker deg. han var alltid opptatt av meg da, vimset ike rundt og pratet med alle andre jenter og folk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2495952
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Hei. jeg er 33 år og han er 26 år. Vi datet i 2-3 mnd, og i den perioden lurte jeg på hvordan forhold vi hadde,jeg ville ikke mase om det, så en kveld etter vi hadde vært på byen, sa han at .. jeg har fortalt til mine spesielle gode venner at jeg har nå en norsk kjæreste,og at de er spente på å få møte deg.

å, sa jeg da, kaller du meg for kjæresten din?

ja, sa han, er vi ikke det da ?

jo, sa jeg, for meg er du det, jeg ser på deg som det

det gjør jeg også, sa han

ja, men da er vi det da.

Etter den dagen har jeg sett på oss som kjærester. Han pleier ikke å skrive feks hei kjæresten min,men han har skrevet,, hei søta, hei smukke... savner deg, tenker på deg, elsker deg.

sist gang han sa han elsket meg var mandag 5.mai, da sa jeg.. mener du det? ja, sa han.

Men det føles som noe er annerledes nå.

Jeg er enig i at når man er kjærester så bør man være over stadiet hvor man venter med å sende mld.. man bør kunne ta kontakt når man har lyst.

Men siden jeg er så usikker på forholdet nå, så føler jeg behov for å teste han litt, finne ut når han ville tatt kontakt med meg før jeg gjør det.

Og jeg forstår at han har lyst å treffe venner, jeg aksepterer det.

Det er bare på grunn avli forholdet, at det virker rart nå, at jeg føler meg ikke prioritert.

Kan hende jeg tar en samtale og spør hva som skjer etc..

Jeg trodde iallefall at jeg hadde truffet en bra gutt, jeg tillot meg selv å bli forelsket i ham.

Han var den første som sa.. jeg elsker deg.

Jeg har ennå ikke vært med han til Danmark der familien hans bor,men på byen etter noen øl har han sagt det flere ganger at han har lyst å ta meg med. Dette har jeg også tenkt på, jeg har tenkt at sannheten kommer frem etter å ha drukket litt. Mange synes det er lettere å feks prate om følelser da.

På byen har han også sagt.. jeg er så glad for å ha møtt deg,jeg elsker deg. han var alltid opptatt av meg da, vimset ike rundt og pratet med alle andre jenter og folk.

Jeg tror du overtolker alt mulig her. Noen har stort behov for å se kjæresten hele tiden, andre mindre. Dere to har tydeligvis ulikt behov. Fordi om han ikke kontakter deg "hele tiden" er det ikke dermed sagt at han nedprioriterer deg. Gutten er sikkert bra nok han, han har bare andre behov enn deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2495999
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du overtolker alt mulig her. Noen har stort behov for å se kjæresten hele tiden, andre mindre. Dere to har tydeligvis ulikt behov. Fordi om han ikke kontakter deg "hele tiden" er det ikke dermed sagt at han nedprioriterer deg. Gutten er sikkert bra nok han, han har bare andre behov enn deg.

nå har jeg ikke hørt et eneste pip på tre døgn, han har før pleid å sende mld selv om vi ikke har møttes, feks a skrevet.. hei har du hatt en god dag..

jeg er så utrolig lei meg og føler meg så ensom.

jeg savner han sånn.

han ga meg ikke noe forvarsel, bare sluttet å kontakte meg.

hvordan kan jeg elske noen igjen nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2496468
Del på andre sider

nå har jeg ikke hørt et eneste pip på tre døgn, han har før pleid å sende mld selv om vi ikke har møttes, feks a skrevet.. hei har du hatt en god dag..

jeg er så utrolig lei meg og føler meg så ensom.

jeg savner han sånn.

han ga meg ikke noe forvarsel, bare sluttet å kontakte meg.

hvordan kan jeg elske noen igjen nå..

Du er ikke moden for forhold hvis du gjør det så avhengig av en person. La han puste!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2496609
Del på andre sider

Du er ikke moden for forhold hvis du gjør det så avhengig av en person. La han puste!

men når man er vant til at han var på en måte i flere mnd for så å være annerledes, så føler man jo at ting ikke er det samme lenger. synes ikke du det er normalt i løpet av tre døgn å sende iallefall en liten sms eller en liten tlf samtale?

ville ikke du likt det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2496628
Del på andre sider

men når man er vant til at han var på en måte i flere mnd for så å være annerledes, så føler man jo at ting ikke er det samme lenger. synes ikke du det er normalt i løpet av tre døgn å sende iallefall en liten sms eller en liten tlf samtale?

ville ikke du likt det?

Jo, klart det. Det kan jo hende at han trenger litt pusterom for så å ønske å ta kontakt. Du kan jo spørre han rett ut eller indirekte, kanskje skrive lenge siden jeg har hørt noe fra deg. Har du glemt meg eller at du synes det hadde vært hyggelig med en melding.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2496635
Del på andre sider

Jo, klart det. Det kan jo hende at han trenger litt pusterom for så å ønske å ta kontakt. Du kan jo spørre han rett ut eller indirekte, kanskje skrive lenge siden jeg har hørt noe fra deg. Har du glemt meg eller at du synes det hadde vært hyggelig med en melding.

da fikk jeg en følelse av sånn det er når man dater, ikke når man er kjærester

skjønner pusterom generelt.

jeg tok en løpetur istad,men det gikk dårlig, var heller småkaldt i regnværet og hadde bare spist kake til frokost. ikke så bra utgangspunkt for å trene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2496645
Del på andre sider

da fikk jeg en følelse av sånn det er når man dater, ikke når man er kjærester

skjønner pusterom generelt.

jeg tok en løpetur istad,men det gikk dårlig, var heller småkaldt i regnværet og hadde bare spist kake til frokost. ikke så bra utgangspunkt for å trene.

Det er vel ikke så mye annet du kan gjøre enn å enten gi uttrykk for ditt savn eller vente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2496652
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye annet du kan gjøre enn å enten gi uttrykk for ditt savn eller vente.

jeg sendte han en mld i går : hei det ser ikke ut som du har tenkt å ta kontakt så jeg lurer på hvordan du har det ? jeg savner deg.klem

han har ikke svart.

jeg tror ikke på dette forholdet da,har ikke hørt fra han siden onsdag,sist gang jeg så han var på tirsdag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307022-kj%C3%A6resteting/#findComment-2497462
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...