Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpådetjeg

Tror ikke det hjelper å øke. Jeg får allerede standard dose ved schizofreni, ifølge Felleskatalogen. Og jeg har ikke schizofreni...

Og jeg er jo heller ikke så dårlig; jeg er jo 100% klar over at jeg har et problem med at jeg innbiller meg ting...

Du vet jo ikke om den dosen du står på er optimal før du har prøvd ut, nå vet jeg ikke hva standard diagnose er men jeg står på Zeldox 60x2 for å fungere optimalt. Og jeg har ikke hatt den paranoide nærpsykosen du har. Jeg har primært negative og kognitive symptomer.

Prøv ut du så kanskje du også slipper den tvangsmerssige grublingen du sliter med.

Fortsetter under...

Vel, vedhogst er nyttig det smir! Å nyttegjøre seg terapi betyr at man legger sjelen sin i det, at man tar til seg det terapeuten sier, at man våger å sprenge de grensene man har låst seg fast i, at man våger å åpne seg (selv om man er livredd for å ikke bli trodd), at man konfronterer behandleren dersom man ikke forstår/misoppfatter, at man jobber _mellom_ timene, at man jobber med å bli bedre også utenom terapien. Og at, man gir terapeuten tillit til å gjøre jobben sin (ikke for evig tid, men en periode). Og, at man fortsetter i terapien, selv om man går igjennom en helvetes smertefull fase.

Hm... og du tror dette gjelder meg?

Du vet jo ikke om den dosen du står på er optimal før du har prøvd ut, nå vet jeg ikke hva standard diagnose er men jeg står på Zeldox 60x2 for å fungere optimalt. Og jeg har ikke hatt den paranoide nærpsykosen du har. Jeg har primært negative og kognitive symptomer.

Prøv ut du så kanskje du også slipper den tvangsmerssige grublingen du sliter med.

Dette var noe å tenke på!

Men jeg må i såfall høre med han som skriver ut medisinene mine først.

Jeg tar 80 mg på kvelden. Man skal jo egentlig ta den to ganger daglig, men tar jeg medisin på morgenen blir jeg stup trøtt (det gjorde jeg i alle fall da jeg tok 40 mg på morgenen og 40 på kvelden).

Gjest xbellax

Alle disse kvalitetene du ramser opp - tror du dette gjelder meg?

Det kan jeg ikke svare på fordi jeg kjenner deg ikke. Dessuten er det ikke akkurat personlige egenskaper, det er en jobb man må gjøre om man vil bli bra, - og det er overkommelig (vondt, hardt, men overkommelig), -så sant man vil. Det er umulig å være 100% fokusert på terapien og det å være en god klient til enhver tid, hovedfokuset bør være på at du vil bli bedre, og er villig til å gjøre noe med det.

Annonse

Det kan jeg ikke svare på fordi jeg kjenner deg ikke. Dessuten er det ikke akkurat personlige egenskaper, det er en jobb man må gjøre om man vil bli bra, - og det er overkommelig (vondt, hardt, men overkommelig), -så sant man vil. Det er umulig å være 100% fokusert på terapien og det å være en god klient til enhver tid, hovedfokuset bør være på at du vil bli bedre, og er villig til å gjøre noe med det.

Kanskje jeg ikke har nok "driv" i meg til å klare det... men det vet jeg ærlig talt ikke, for jeg har etter min mening egentlig aldri fått skikkelig terapi. Mye tid har gått vekk til diverse utredninger. Resten av tiden har det aldri blitt stilt noen krav til meg.

Gjest xbellax

Kanskje jeg ikke har nok "driv" i meg til å klare det... men det vet jeg ærlig talt ikke, for jeg har etter min mening egentlig aldri fått skikkelig terapi. Mye tid har gått vekk til diverse utredninger. Resten av tiden har det aldri blitt stilt noen krav til meg.

Driv har du nok av, cluet er å stille det inn på terapien og ikke alle andre ting. Give it a try, hva har du å tape.

Annonse

Her tror jeg man må ta med i beregningen om man er deprimert, har et lavt selvbilde og om det bunner i ens egen indre destruktive røst osv osv.

Jeg var nettopp på byen og fikk da en litt syk tanke. Jeg så nemlig en mann som så ut som NHD, og da tenkte jeg at nå hadde NHD kommet til byen for å koordinere kartleggingen av meg. Så for meg at lokale psykiatrien, kommunen og politiet hadde en plan sammen med eksperten, NHD, mot meg.

Dette er jo bare til å le av da. Men det illustrerer poenget mitt. Man kan ha ganske "syke" tanker selv om man ikke tror noe på det. =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...