Gå til innhold

Ulike diagnoser og psykose/grensepsykose

Anbefalte innlegg

Hvilke diagnoser er det som "forklarer" en psykose eller en grensepsykose? Jeg mener hvilke diagnoser som har psykose/grensepsykose innebygget i sykdomsbildet?

Om man er schizofren kan man bli psykotisk/grensepsykotisk - det samme kan man ved depresjon. Men hvilke andre snakker vi om? Kan man bli dette ved en angstlidelse også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307066-ulike-diagnoser-og-psykosegrensepsykose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg husker feil men har NHD sagt at han tror du har riktig diagnose.

Ja, jeg vet han har sagt det, men jeg er likevel interessert i å vite dette. For at jeg skal akseptere noe er det viktig at jeg forstår det fullt ut.

Om noen slenger ut av seg at Gud finnes så er ikke det nok til at jeg skal begynne å tro - jeg krever gode, omfattende forklaringer.

Det er nettopp derfor jeg stiller så mange spørsmål angående psykologi.

Gjest lurerpådetjeg

Ja, jeg vet han har sagt det, men jeg er likevel interessert i å vite dette. For at jeg skal akseptere noe er det viktig at jeg forstår det fullt ut.

Om noen slenger ut av seg at Gud finnes så er ikke det nok til at jeg skal begynne å tro - jeg krever gode, omfattende forklaringer.

Det er nettopp derfor jeg stiller så mange spørsmål angående psykologi.

Ja jeg er enig at det er viktig å forstå, men på meg virker det som du står på stedet hvil. Alle de utallige innlegg som du har fått masse svar på bringer deg jo ikke videre, Du graver og graver i samme hull. Er nå mitt inntrykk.

Ja jeg er enig at det er viktig å forstå, men på meg virker det som du står på stedet hvil. Alle de utallige innlegg som du har fått masse svar på bringer deg jo ikke videre, Du graver og graver i samme hull. Er nå mitt inntrykk.

Denne gangen er det noe annet. Jeg har aldri stilt dette spørsmålet her før. Jeg fikk det bedre i går, og det samme er det i dag, jeg har kommet meg videre og opp av hullet, og er klar til å finne ut av problemene mine.

Gjest lurerpådetjeg

Denne gangen er det noe annet. Jeg har aldri stilt dette spørsmålet her før. Jeg fikk det bedre i går, og det samme er det i dag, jeg har kommet meg videre og opp av hullet, og er klar til å finne ut av problemene mine.

Ja jeg håper for din del at du har rett i det. Men har du tenkt igjennom hva denne spørsmålsstillingen din gjør i forhold til å gå til psykolog. Vil du stå på stedet hvil der?

Annonse

Ja jeg håper for din del at du har rett i det. Men har du tenkt igjennom hva denne spørsmålsstillingen din gjør i forhold til å gå til psykolog. Vil du stå på stedet hvil der?

Jeg tror at jeg vil få mye bedre svar om jeg går til en psykolog. For da er jo det jobben til vedkommende, å svare meg så best som mulig. Og vedkommende skal jo kunne dette bedre enn brukerne på DOL, selv om jeg er sikker på at mange her kan veldig mye.

Hvis psykologen ikke er dårlig vil vedkommende skjønne at jeg trenger mer kunnskap, og at det vil virke terapeutisk.

Gjest lurerpådetjeg

Jeg tror at jeg vil få mye bedre svar om jeg går til en psykolog. For da er jo det jobben til vedkommende, å svare meg så best som mulig. Og vedkommende skal jo kunne dette bedre enn brukerne på DOL, selv om jeg er sikker på at mange her kan veldig mye.

Hvis psykologen ikke er dårlig vil vedkommende skjønne at jeg trenger mer kunnskap, og at det vil virke terapeutisk.

Vi får håpe du får sjansen til å prøve da.

Jeg er ikke fagperson, men vet en del.

Nei, ikke ved angstlidelse.

Andre lidelser som innebærer psykose/grensepsykose: bipolar lidelse, schizotyp og schizoid pf, borderline pf, schizofreni, paranoid pf bl.a. Har hørt at pf kan gi grensepsykose når personligheten går i oppløsning.

Hm. Her var det mye å velge mellom. =)

Takk for svar.

Jeg har inntrykk at av du er en kunnskapstørstig person (det er jeg også). Du finner mye informasjon på nettet, ellers så får du også kjøpt fagbøker om psyiatri. Det kan virke beroligende å vite ting. Det synes jeg også. Jo mer, jo bedre:-)

Ja, enig i det. =)

Men pleier ikke orke å lese så mye da... så da slenger jeg i stedet ut noen spørsmål på DOL. Det er synd, og jeg burde prøve å gjøre noe med det.

Jeg får en slags trygghet jo mer jeg vet om det jeg sliter med og hva jeg selv kan gjøre for å få det bedre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...