Gå til innhold

SYK

Gjest pårørande

Anbefalte innlegg

Gjest pårørande

Min bror har havnet på psykiatrisk klinikk, så no står vi ,dei nermeste spørrende ,hva er det som har skjedd med han.Våres syn om syntomer som har ligner på lidelsen schizofreni . Da min mor kontakta klinikken der han er så hadde dei tauseth om å fortelle henne noe om hva det er min bror( sønnen hennar ) lider av. Det er veldig lite info vi får om hvilke mediser dei gir, og hva som skal skje . Han sier han hører mennesker prate, mikrafoner , avlytting , forgifta mat og mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307076-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han blir bedre og litt mer ved sine fulle fem så går det an å spørre han om han vil samtykke til at nærmeste pårørende får opplysninger om han. Han bør i såfall skrive en samtykkeerklæring i forhold til opphevelse av taushetsplikt. Slik kan pårørende få opplysninger.

Når det gjelder pårørende og deres rolle så er det noe som heter psykoedukativ behandling og som går ut på at pårørende lærer mye om sykdommen og hvordan de best mulig kan håndtere å leve med en person som i perioder er syk. Kanskje kan sykehuset tilby dette? Alt avhenger av at den syke ønsker og godtar dette, da..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307076-syk/#findComment-2496228
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...