Gå til innhold

Kan jeg spørre om selvskading her?

Anbefalte innlegg

Gjest theamor26

Jeg lurer på om jeg kan spørre om selvskading. Det gjelder at jeg har tatt noen medisiner i en 3 ukers tid, som jeg vet ikke er bra. Nå er jeg litt redd for å være gravid. Vi har ikke brukt prevensjon på over 2 år og har ikke blitt gravid til nå, og jeg venter ikke mensen før neste uke. Men jeg tenker ... hva om.... og lurer på hvilke konsekvensker det kan få for et evnt foster?

Men jeg vil ikke si hvilke medisiner jeg har tatt, før jeg vet om det er greit at jeg legger det ut her?

Med vennlig hilsen, og med skamfull hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307096-kan-jeg-sp%C3%B8rre-om-selvskading-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theamor26

Det er klart du kan spørre om selvskading her!

Mange her, inkludert meg, har personlig erfaring med temaet.

Tusen takk for svar.

Etter mange år med kutting, klarte jeg å slutte med dette for 3 år siden. Og har faktisk klart å holde meg unna all selvskading i alle disse årene. Inntil for en måneds tid siden. Da gikk jeg til innkjøp av kalium, og har tatt mellom 5-8 tabletter daglig av disse hver dag. Jeg vet at dette er utrolig dumt, men det bare skjer... plutselig har jeg tatt gjerne to tbl, også går det noen timer, så bare tar jeg to til... for kjenner jo ingenting... vet bare at det kan være farlig, og det roer meg... Men også er jeg redd for at det ikke er farlig... at jeg må ta fler...

Og hva om jeg er gravid? Har jeg skadet fosteret da?

Unnskyld...

Gjest Grønn iris

Tusen takk for svar.

Etter mange år med kutting, klarte jeg å slutte med dette for 3 år siden. Og har faktisk klart å holde meg unna all selvskading i alle disse årene. Inntil for en måneds tid siden. Da gikk jeg til innkjøp av kalium, og har tatt mellom 5-8 tabletter daglig av disse hver dag. Jeg vet at dette er utrolig dumt, men det bare skjer... plutselig har jeg tatt gjerne to tbl, også går det noen timer, så bare tar jeg to til... for kjenner jo ingenting... vet bare at det kan være farlig, og det roer meg... Men også er jeg redd for at det ikke er farlig... at jeg må ta fler...

Og hva om jeg er gravid? Har jeg skadet fosteret da?

Unnskyld...

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et beroligende svar her, men jeg vet så lite om kalium og virkningen på evt foster i mors liv.

Beklager....

Jeg håper noen her kan svare deg.

Forhåpentligvis NHD, han er psykiater og kan sikkert noe om dette.

Gjest veslefiken

Snakker du om kalium, som i kalktabletter??

Jeg forstår ikke helt, prøver du å skade deg ved å spise for mye kalium?

Alt er vel stort sett skadelig i store doser, hvor store vet jeg ikke. Men leste nylig et lite hyggelig stykke om overdose av kalium her inne på nettet.

Jeg fikk enkelt opp en del skadevirkninger ved overdose av kalium ved å søke på google.

Klarer du ikke å la vær og spise de, så kast dem og søk hjelp.

Gjest theamor26

Snakker du om kalium, som i kalktabletter??

Jeg forstår ikke helt, prøver du å skade deg ved å spise for mye kalium?

Alt er vel stort sett skadelig i store doser, hvor store vet jeg ikke. Men leste nylig et lite hyggelig stykke om overdose av kalium her inne på nettet.

Jeg fikk enkelt opp en del skadevirkninger ved overdose av kalium ved å søke på google.

Klarer du ikke å la vær og spise de, så kast dem og søk hjelp.

Tusen takk for svar.

Ja, jeg mener kalium. Jeg vet at det er så dumt å gjøre det:-( Fant nettopp ut hvor stor dose som må til før det blir farlig. Men er ikke ute etter å ta livet mitt... bare det å leve litt på grensen, sånn i tilfelle:-(

Jeg har lest litt om hvor farlig det kan være og sånn, men fant ingenting om et evnt foster.

Jeg mottar behandling, og jeg skal fortelle han om det på tirsdag. Jeg vil så gjerne slutte igjen, for nå føler jeg at jeg bare tar en tablett her og en der uten så mye kontroll:-(

tusen takk for svar!

Mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...