Gå til innhold

Normalt eller bekymringsfullt?..

Anbefalte innlegg

Gjest vulgaris

Jeg har, i det siste, fått en plutselig og veldig stor interesse for planter/blomster. Jeg er ung og har ikke hatt egne planter før nå.. Jeg har også slitt psykisk i mange år, og vært nær selvmord, men først nå har ting begynt å lysne. Jeg ser endelig lyset i tunnelen, og jeg gleder meg over livet! :-)

Men det at jeg plutselig har fått så stor interesse for planter er veldig merkelig. Jeg har til nå nesten 30 innendørs potteplanter, og jeg går over alle hver dag; dysjer, vanner og steller dem. Bruker også en del tid på å lese i plantebøker, slik at jeg kan ta vare på plantene mine på best mulig måte, og gi dem det de trenger. Og når jeg ser at plantene mine vokser og trives, og at jeg ser at mine planter ofte er mye vakrere enn andres - så blir jeg fyllt med en stor glede. Og jeg skal ærlig talt si at jeg er blitt opprinnelig glad i plantene mine!

Men er jeg blitt gal? Jeg kunne ha forstått det hvis det var en hund eller katt, men en plante er jo ikke levende på den måten...!

Jeg blir nesten flau over at plantene gir meg glede, og lurer på om dette er "skadelig for psyken" i det lange løp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307117-normalt-eller-bekymringsfullt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mora2

Fint med hobby da :0)

Min mormor ringte for noen år siden, var så glad for min fetter.

Han hadde fått seg planter som hobby, og han pleide de så godt!

Så nå hadde han fyllt opp hele kjelleren hennes med flotte grønne planer...

Vi dro rett bort, skjønte tegningen...

Mormor hadde kjelleren ull av hasj planter ;0)

He, he, så det kommer vel annpå hva slags planter du dyrker da ;0)

Annonse

Gjest hgsagagasgas

Jeg er litt slik med trening faktisk.Blitt helt hekta og av og til tenker jeg at jeg overdriver.Men samtidig så tar denne enye lidenskapen min ikke noe særlig negativt over livet.Mindre tid til å se på tv og surfe på nett og det er ikke alltid negativt.

Så lenge det ikke skader deg så er det vel ikke noe farlig.Og å være annerledes er vel heller ikke noe farlig.

Jeg synes ikke en bør psykeliggjøre ting som kanskje er litt unormalt eller uvanlig.

Gjest Anonym right now

Hei!

Jeg kan ikke tenke meg at å stelle planter og å være interessert i planter er skadelig for psyken i det lange løp! Ikke dersom du ikke blir innevokst av alle plantene ihvertfall, he he.

Grønne planter er beroligende. Jeg elsker planter. Det morsomste er når orkideene mine blomstrer.

Hilsen en med høyere utdannelse om planter :-)

*LOL*

Hei!

Jeg kan ikke tenke meg at å stelle planter og å være interessert i planter er skadelig for psyken i det lange løp! Ikke dersom du ikke blir innevokst av alle plantene ihvertfall, he he.

Grønne planter er beroligende. Jeg elsker planter. Det morsomste er når orkideene mine blomstrer.

Hilsen en med høyere utdannelse om planter :-)

''Hilsen en med høyere utdannelse om planter :-)''

SMIR eller Cathlin? :)

Hehe ;o)

Gjest minnah

Hoho! :o)

Annonse

Ikke vær flau! Du har funnet en ny hobby. Jeg har alltid vært dypt fascinert av planter, og har brukt mye tid på å dyrke de fra frø. Det er noe helt spesielt med de. De er vakre, og hvis du dyrker de fra frø. så ser du fremgangen fortløpende. Jeg skjønner deg godt. det at du er/har vært psykisk syk har ingenting med denne flotte hobbyen å gjøre.

Hvis du i tillegg finner ut at du også liker å se på fuglene på fuglebrettet og du samtidig suger på kamferdrops og fyser på fyrstekake eller napoleonskake så kan det hende du er i ferd med å bli pensjonist.;-)

Neida.. jeg er bare misunnelig.. jeg eier ikke grønne fingre, har en pengeblomst som synger på siste verset til og med. Fint å ha en hobby da og ekstra hyggelig når en får resultater når en har jobbet litt for noe.

Hvis du i tillegg finner ut at du også liker å se på fuglene på fuglebrettet og du samtidig suger på kamferdrops og fyser på fyrstekake eller napoleonskake så kan det hende du er i ferd med å bli pensjonist.;-)

Neida.. jeg er bare misunnelig.. jeg eier ikke grønne fingre, har en pengeblomst som synger på siste verset til og med. Fint å ha en hobby da og ekstra hyggelig når en får resultater når en har jobbet litt for noe.

Å fyse på napoleonskake betyr at man nærmer seg pensjonist *fnys*

Hihi, napoleonskake er jo godt da:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...