Gjest litt original kanskje Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hva er kriteriene for denne tilstanden ? jeg har lest om det, men må heller bli fortalt det av noen andre.Jeg kjente meg igjen i mye av det jeg leste, men det trenger overhodet ikke bety noe. Jeg klarer mange ganger ikke se ting fra andres perspektiv, liker meg godt alene, klarer ikke sette meg inn i andre sin situasjon, klarer ikke forstå hvorfor de er lei seg og lignende.Kan virke følelsesmessig kald, der jeg ikke har noen uttrykk men bare sitter der med et tomt blikk. Men det er kanskje ikke viktig å få en slik diagnose, vet ikke jeg. Leste også at mange med denne tilstanden er talentfull innen visse områder.For ofte høre at jeg har et talent innen musikk, spiller et instrument. Men jeg har ikke lært noe særlig av undervisning, men klarer likevel å spille kompliserte stykker helt uten noter, fordi jeg husker det utenatt. Har ellers veldig dårlig hukommelse når det gjelder alt...Synes bare det er litt merkelig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307155-asperger-syndrom-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinyshadow Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Etter hva jeg har fortstått kan man ikke sette en diagnose på dette uten videre. Det tar tid å finne ut. Min bror fikk diagnosen som 16åring, da hadde han allerede i mange år gått til psykolog. Derfor anbefaler jeg deg heller å si til legen at du vil ha utredning, om du tenker på at du selv kanskje kan ha det. Ellers så kan jeg jo beskrive min bror litt: Han er sykelig opptatt av 2verdenskrig, og huset til mamma flyter over av byggesett. Om hun flytter på noen av de får han fnatt. Det samme om hun hiver noen av tomeskene, som hun sniker ut av huset slik at han ikke skal se det. Han har mangel på empati, han klarer ikke å sette seg inn i hvorfor folk kan si en ting men mene noe annet. Man sier ikke noe uten å mene noe annet, etter hans oppfatning! Han er ekstremt god i språk, lærte seg engelsk som liten men pratet det ikke på skolen. På ungdomsskolen spurte de han om hvorfor, og fikk til svar -dere har jo ikke sagt på hvilken dialekt. Han kan også tysk og tildels latin. Det er jo en type autisme. Men ikke ta han som noe prakteksempel, gutten lider av andre ting som setter han som person på prøve. svuls i hjernen på noen mm som gjør at han produserer for mye testosteron, altså skal ekstra lite til før han blir sinna. ooog andre sykdommer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307155-asperger-syndrom-nhd/#findComment-2498490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Etter hva jeg har fortstått kan man ikke sette en diagnose på dette uten videre. Det tar tid å finne ut. Min bror fikk diagnosen som 16åring, da hadde han allerede i mange år gått til psykolog. Derfor anbefaler jeg deg heller å si til legen at du vil ha utredning, om du tenker på at du selv kanskje kan ha det. Ellers så kan jeg jo beskrive min bror litt: Han er sykelig opptatt av 2verdenskrig, og huset til mamma flyter over av byggesett. Om hun flytter på noen av de får han fnatt. Det samme om hun hiver noen av tomeskene, som hun sniker ut av huset slik at han ikke skal se det. Han har mangel på empati, han klarer ikke å sette seg inn i hvorfor folk kan si en ting men mene noe annet. Man sier ikke noe uten å mene noe annet, etter hans oppfatning! Han er ekstremt god i språk, lærte seg engelsk som liten men pratet det ikke på skolen. På ungdomsskolen spurte de han om hvorfor, og fikk til svar -dere har jo ikke sagt på hvilken dialekt. Han kan også tysk og tildels latin. Det er jo en type autisme. Men ikke ta han som noe prakteksempel, gutten lider av andre ting som setter han som person på prøve. svuls i hjernen på noen mm som gjør at han produserer for mye testosteron, altså skal ekstra lite til før han blir sinna. ooog andre sykdommer Men er ikke sinne et av tegnene ved autisme? Har en sønn som er autist og han er sur og sint nesten hele tiden,og farer opp av ingenting. Da vi var på et seminar sa de at autister kunne oppfattes som ufordragelige,og det syns skolen stemte på min sønn....selv om jeg syns den var litt drøy. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307155-asperger-syndrom-nhd/#findComment-2498512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.