Gå til innhold

hvordan finne ut om en har adhd?

Anbefalte innlegg

Gjest vingla

da jeg var lita,rundt 7-8 år sa foreldrene mine at de trodde jeg hadde adhd.jeg har opp igjennom hele oppveksten fått høre dette.av mine søsken også.men jeg har aldri vært til lege og sjekket det,eller fått noe medisin for det.hvordan kan jeg vite om jeg har det?kan en ta blodprøve å finne det ut på det?

jeg har alltid vært sjenert, innadvent,hatt litt lese,skriveproblemer på barneskolen.dette har etter tiårsalderen forsvunnet.hadde bra karakterer etter den tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307172-hvordan-finne-ut-om-en-har-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare en

symptomene på ADHD er konsentrasjonsproblemer, rastløshet, hyperaktivitet i tillegg til flere andre symptomer.

ADHD må utredes. Det er en psykolog som gjør det. Det tas en haug med psykologiske tester i tillegg til intervju av både deg og dine foreldre.

Gjest vingla

Diagnosen stilles av en spesialist (psykiater/psykolog).

Den stilles i hovedsak på grunnlag av sykehistorien med opplysninger hentet inn fra foreldre, lærere og førskolelærere.

takk for svarene.

må en ha medisin for å bli "frisk" dersom en har adhd?

og er det en sykdom en har hele livet eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...