Gå til innhold

Nattskrekk hos voksne

Anbefalte innlegg

Gjest kjøleskap

Jeg har i den siste tiden hatt tre netter med episoder som minner om nattskrekk. Jeg husker lite av innholdet i tilfellene, men bare at det var et veldig "fyfisk"mareritt hvor jeg befannt meg i en mellom søvn og våkenhetstilstand. Jeg var utrolig redd, og opplevde å ikke kunne bevege meg eller rope om hjelp (fordi jeg faktisk sov), det ene tilfellet innebar en drømmetilstand hvor jeg følte jeg var holdt fast i sengen og det eg husker fra den andre var at noen kom inn vinduet og at jeg ville hente mannen min på stua, men ikke kunne bevege meg. Tilfellene kan ligne mye på panikkangst, som jeg først tenkte det var, men etter å ha lest litt på svarene her inne fra Ståle Pallesen tenker jeg at jeg har vært for mye inni drømmen under disse episodene til at det kan være dette. Det jeg lurer på er hva dette kan bety når man er voksen, og om det er grunn til bekymring? Jeg har vært igjennom en tøff periode de siste årene og har gått på antidepressiva det siste året. Jeg er nå symptomfri og har hatt en periode med selvransakelse hvor jeg har kommet frem til mye som jeg mener var opphavet til problemene. Mine tanker er at siden jeg nå har kommet mer i kontakt med følelsene jeg har bært på så lenge, så viser det seg også i drømme... men dette er bare en vag hypotese. Er det mulig at jeg kan ha dette som bivirkning av medisinene (til tross for at det kommer så sent?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307183-nattskrekk-hos-voksne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...