Gå til innhold

Puls og oksygen i blodet + angst

Anbefalte innlegg

Jeg var akkurat å så til min syke tante på sykehuset. Men, det er ikke poenget i denne tråden. Jeg får angst av sykehus, og det vet jeg. Jeg får ennå mer angst når mennesker er koblet til masse maskiner ol. Har ikke noe godt forhold til sykehus for å si det slik.

De kom inn for å måle oksygenet i blodet til min tante for å se om hun trengte tilførsel av oksygen. Min søster fikk veldig lyst å prøve denne målegreia. Men så sier hun -prøv på henne hun røyker! Nei vent, prøv meg først så henne. Hun ville se forskjellen på en røyker og ikke røyker (som trener).

Oksygenet i blodet målte 98

Pulsen var på 130

Angsten min hadde akkurat begynt å avta litt i dette øyeblikket, jeg lot de måle og fortet meg å ta den av. For kjente angsten var på vei opp igjen, den rakk å gå til bittelitt opp før jeg tok den av, men det så ingen. Pleierne ga meg et litt rart blikk med tanke på pulsen :( Og min søster måtte jo lage en stor sak av det -det er som on du trener bittelitt hele tiden!

Vell og merke tror hun ikke på min sykdom, og tror depresjon og angst er innbilt osv osv. Hun skal alltid ha meg til å jobbe -skal du søke jobb til sommeren? Du må jo ha deg en jobb!

Det nytter ikke å forklare for noen som ikke vil høre, eller som ikke tror på en :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307367-puls-og-oksygen-i-blodet-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bareentanke

Fint at du har kommet frem til at det ikke nytter og forklare angst for en som ikke har opplevd det - men det såre er jo selvsagt at hun flåser med det.

Jeg hadde allikevel forsøkt og ikke henge meg opp i dette (vet det er lettere sagt enn gjort) - men det går jo ikke ann og forstå noe man ikke har erfart. Dog kan man forvente litt omtanke og annen oppførsel fra sin søster - men man kan ikke kreve det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...