Gå til innhold

Sosial angst og muntlig eksamen

Anbefalte innlegg

Gjest sosial angst og eksamen
Skrevet

Noen av dere som har stått foran dette problemet?

Klarte dere å stille?

Videoannonse
Annonse
Sarah Elizabeth
Skrevet

Har klart å stille til muntlig eksamen hver gang til tross for sosial angst. Det har vært et helvete i forkant og jeg har sagt til meg selv at jeg aldri skulle utsette meg for muntlig eksamen noen gang igjen, men jeg kommer gjennom det og er fortsatt student ;)

Angsten du kjenner før du skal opp, vil antakelig være mye sterkere enn når du er i selve situasjonen. For meg er det i alle fall sånn at den slipper taket idet jeg går inn døra og jeg tror det er sånn for de aller fleste. Man er nervøs hele tiden selvsagt, men den lammende panikken vil mest sannsynlig avta og du vil klare å gjennomføre. Noen synes det hjelper å si i fra om at de er nervøse, men jeg synes det er bedre å "fake" selvsikker så mye at jeg nesten tror det selv.

Ikke la sosial angst hindre deg i å ta utdanning. Stol på at det er du som bestemmer og ikke angsten! Lykke til!

Gjest ja og nei
Skrevet

Jeg hadde sosial angst, og var oppe til muntlig tre ganger.

Gjest bareentanke
Skrevet

Jada - og gjennomførte hver gang.

Trodde jeg skulle besvime, gråte, falle om ja jeg vet ikke hva - men ingen av tingene skjedde. Jeg følte meg litt skjelven i bena, og skalv litt i stemmen - men dette er ikke uvanlig i slike settinger. Jeg har faktisk tilgode og møte noen som tar slike ting på strak arm jeg - med eller uten sosial angst.

Man vet man skal prestere, de som sitter der er fremmede. Men de er i realiteten kun mennesker som skal vurdere ditt kunnskapsnivå :) De er også hyggelige og hjelpsomme om det skulle gå litt i stå :)

Skrevet

Opplevd sterk angst før alle mine eksamner, skriftlige og muntlige. En gang, på kanskje den viktigste eksamen, så feiga jeg fullstendig, og møtte ikke opp. Det kostet meg mye mye mer enn det å bare møte opp. Det verste man kan gjøre er å unngå hele situasjonen. Jeg følte meg ille lenge etter at jeg feiga ut av den muntlige eksamen jeg egentlig skulle tatt. Jeg orket ikke lengre å fortsette på det studiet lengre, og kunne ikke gi en eneste forklaring på hvorfor jeg slutta.

Kort fortalt: Jeg skulle aldri ha unngått noe så viktig på grunn av irrasjonelle impulser i hjernen min. Mitt råd til deg, etter å ha lært dette "the hard way", er å gjennomføre dette, og ikke minst: Fortell om dette til noen du stoler på. Det vil kanskje løsne litt spenning i kroppen.

Hva du nå enn gjør, så bør du ikke vær for streng mot deg selv. ;-) Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...