Gå til innhold

Medisinrør. Ny runde med medisiner pga NAV?

Anbefalte innlegg

Gjest BipolarII...jeg visst

Har med skrekk fått vite at det medikamentet jeg har hatt mye god hjelp i, f.o.m nå ikke lenger dekkes av NAV. Ringte NAV etter jeg var på apoteket. Beskjeden var: kun legemidlene som er på NAVs liste, skal være utprøvd først. Om "alt et prøvd", så vil NAV kunne fravike på individuelle vilkår fra sin godkjente refusjonsliste. Dette måtte da dokumenteres godt.

Så hva nå? Vil det da si at jeg må "tvangsseponere" og gå lange runder med forsøk fra AD til AD? Med tilhørende forsiktig opptrapninger og utprøvninger på NAVs "dokumenterte godkjente behandlingsalternativene". Min "lyte" er nemlig at psyk fikk medisinklaff etter andre forsøk. Hva om jeg blir syk igjen? Går på SS og AD, en kombinasjon som jeg vet fungerer. Blir dette: "Sell a winning horse"?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette blir "Sell a winning Horse"!

Saksbehandlere på NAV er nå satt til å overprøve psykiatere (og andre legespesialister) på dette området. Vi har uten hell prøvd å påpeke at dette går ut over pasientene.

Nå må pasientene selv og deres organisasjoner komme på banen om dette vanviddet skal bekjempes.

Gjest Flytte-lasset

Dette blir "Sell a winning Horse"!

Saksbehandlere på NAV er nå satt til å overprøve psykiatere (og andre legespesialister) på dette området. Vi har uten hell prøvd å påpeke at dette går ut over pasientene.

Nå må pasientene selv og deres organisasjoner komme på banen om dette vanviddet skal bekjempes.

Hva kan vi gjøre for å "demonstrere" mot denne galskapen?

Tips til tiltak?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva kan vi gjøre for å "demonstrere" mot denne galskapen?

Tips til tiltak?

Jeg tror at personlig brev til Helseministeren og/eller helsepolitikere fra ditt hjemfylke kan være veien å gå.

Politikere er svake for enkeltpersoners henvendelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...