Gå til innhold

NHD: trenger råd ang. medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest deprimert og urolig igjenfdg

Hei, jeg sliter med GAD, OCD, depresjon og kanskje det verste, at jeg er redd og urolig uten at jeg er redd og urolig for noe konkret. Bare redd uten at jeg vet hva jeg er redd for. (dette er helt forferdelig,) De siste 4 årene har jeg fått Cipralex, noe som har hjulpet veldig bra for den generelle uroen + depresjonen. Problemet er at den ikke har hjulpet med GAD + OCD. Derfor begynte jeg med metakognitivterapi + kognitiv terapi for å få bukt m GAD (og til en viss grad OCD). Jeg måtte i den forbindelse slutte med medisiner. Jeg føler behandlingen mot GAD (+ OCD) hjelper veldig godt og har blitt mye bedre i forhold til GAD. Problemet er bare at den vannvittige uroen og depresjonen har kommet tilbake. Tror du det er pga jeg har sluttet med medisiner og hva gjør jeg isåfall? Må jeg gå på medisiner resten av livet? (er jeg blitt avhengig?)På en måte v ar d godt å slutte med medisin pga jeg slipper å være trøtt + ha null sexlyst og være usikker på følelsene mine. Men jeg takler ikke depresjonen + å være redd uten å ha noe spesielt å være redd for, bare veldig veldig urolig. Hva er generelt den beste behandlingen mot uro uten konkret årsak?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307681-nhd-trenger-r%C3%A5d-ang-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...