Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om noen av dere kjenner til disse symptomene, og evt vet om det er noe som kan gjøres mot dette:

I november 2007 merket jeg en slags flimmer på begge øynene mine som var der spesielt da jeg så på flater som var ensfargede og lyse. Dette er ikke en type migreneflimmer (som jeg har hatt siden jeg var liten) men det er konstant bevegelse på disse flatene. Kan muligens sammenlignes med når man ser på sjøen om sommeren og sola skinner på den, en konstant bevegelse. I november fikk jeg også en såkalt "flue" som er en svart ufarlig flekk på øyet.

I den siste tiden har flimringen bare blitt værre, og når jeg er ute i vanlig lys ute, og spesielt i skyggepartier når sola skinner at det er ille. I tillegg klarer jeg nesten ikke se på TV eller dra på kino fordi skjermene flimrer så for meg om det er noe lyst på den. Noen ganger føles det ut som det er en sol som blir større og større på tv-skjermen, og til slutt må jeg bare se bort fordi det er for krevene. Jeg har lagt merke til at alle skjermer, uansett hva, flimrer veldig når jeg har de i sidesynet.

Jeg har vært i kontakt med allmennlege, og øyelege to ganger. Av begge,fikk jeg beskjed om at det ikke var noen øyesykdom han kunne finne, så dette var evt noe jeg bare måtte leve med. For sikkerthets skyld ville han sende meg til en scan av hjernen, som jeg enda ikke har vært på.

Er det noen som har opplevd det samme? Eller vet om noe som kan gjøres med dette? Situasjonen min preger hverdagen veldig i og med at det kan til tider være ekstremt ubehagelig å være ute.

(Har medfødt grå stær på det ene øyet.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307690-bekymret-over-%C3%B8yetr%C3%B8bbel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...