Gå til innhold

Medisin mot depresjon

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 17 år gammel jente som har slitt med depresjon i litt over to år. Det har resultert i selvskading de siste 16 månedene og to selvmordsforsøk. Jeg prøver mitt beste for å holde dette hemmelig for familie og venner, men har hatt samtaler med psykolog gjennom elevtjenesten på skolen. Dette har ikke hjulpet og nå har jeg begynt å vurdere medisin, men jeg har noen spørsmål når det gjelder medisin. 1. Hvilken medisin anbefaler du? 2. Hvordan får jeg tak i medisin? 3. Omtrent hvor dyrt er det for denne typen medisin? 4. Siden jeg er under 18, er foreldrene mine nødt til å vite om eventuell medisinering? Prøver å holde dette hemmelig for dem. På forhånd, takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307731-medisin-mot-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje prøve å oppsøke fastlegen din, kan hende han kan hjelpe deg med noen samtaler hvor en utredning blir gitt... tror ikke de gir ut medisiner sånn uten å ha en bekreftelse fra noen at det er det du sliter med.

Fontex kanskje...kan i alle fall gis til barn og ungdom under 18 år.

Enpac: 30 stk. kr 209,30 (trinnpris: kr 127,40)

Jeg synes egentlig at du burde prøve å fortelle foreldrene dine at du sliter- kan hende de allerede har sett det på disse to årene???

Uansett hva som skjer, om du forteller det eller ikke, så synes jeg du skal gå til fastlegen og starte med å fortelle litt om hva du sliter med...

Hilsen

Gjest heyheymymy

Kanskje prøve å oppsøke fastlegen din, kan hende han kan hjelpe deg med noen samtaler hvor en utredning blir gitt... tror ikke de gir ut medisiner sånn uten å ha en bekreftelse fra noen at det er det du sliter med.

Fontex kanskje...kan i alle fall gis til barn og ungdom under 18 år.

Enpac: 30 stk. kr 209,30 (trinnpris: kr 127,40)

Jeg synes egentlig at du burde prøve å fortelle foreldrene dine at du sliter- kan hende de allerede har sett det på disse to årene???

Uansett hva som skjer, om du forteller det eller ikke, så synes jeg du skal gå til fastlegen og starte med å fortelle litt om hva du sliter med...

Hilsen

"tror ikke de gir ut medisiner sånn uten å ha en bekreftelse fra noen at det er det du sliter med. "

Jo, det gjør de.

"tror ikke de gir ut medisiner sånn uten å ha en bekreftelse fra noen at det er det du sliter med. "

Jo, det gjør de.

De gir vel ikke medisiner for noe du ikke sliter med...eller jo... i noen tilfeller gjor de jo det...

MEN i hovedsak, blir det helst en slags utredning først... En MADRS test eller noe

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...