Gjest ArcticSummer Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei NHD, hvis en dame ombestemmer seg, når hun er 3 måneder gravid og ikke gidder få babyen likevel, fordi hun ikke har gidda og gidder (hører med til historien at det har vært en del krangling om flørte, slibrige og sexmeldinger som har tikket inn på hennes mobil og i hennes msn samtalelogg, en av disse sms'ene videresendte jeg til min mobil slik at mor og far har sett den) og foreslår i fullt alvor at hun skal ta abort og at vi skal skue skuepsill og late som om vi har mistet babyen. (og insisterer på å kalle babyen for embryo.) og at vi heller skal vente i 5-6-7-8 år med å få barn. Og forventer at mannen skal godta dette og finne seg i det. hun forsøkte å innbille meg at jeg hadde hallusinert disse meldingene. Hun får en slags anfall der hun holder kranglene gående i timesvis fra 17.40 til 23.00 i 3-4-5-6-7-8 dager. Jeg fikk inntrykk av at hun tok abort for å straffe meg og disiplinere meg pga en krangel og i etterkant trodde hun fremdeles hun var i forhandlingsposisjon til å forhandle en god pris på huset, 100.000 mindre en den egenkapitalen jeg gikk inn med.og: (dette er mine foreldre vitne på) hun gned aborten inn med rå sadisme 3 ganger pr tlf. Og hun sa: det var aldri noen baby og det er ikke noen baby. og spydig: ja den blir jo ikke levende igjen. Jeg har skrevet diverse innlegg på DOL tidligere, der jeg har beskrevet hvordan hun er som person, og de ulike gangene har du svart noen ganger at hun har Borderline og noen ganger EUPF. (hun virker aldri deprimert og driver ikke selvskading, hun virker aldri til å ha lavt selvbilde) (hører med til historien at jeg var sykemeldt i 14 dager og gren og hylskrek som en liten unge ukontrollert og mine foreldre måtte ta fri fra jobb og pleie meg) har tatt toppene med beroligende, bla. vival. Jeg har strigrenet og lidd sånn, for jeg hadde gledet med sånn. Jeg har unngått å gå på kjøpesentre jeg vet hun går på siste 1/2 året. Hun var iflg. mine foreldre på visningen på huset og kvitret på tlf til megleren. Hun har virket selvsikker og uanfektet. (jeg har tidligere ødelagt et forhold pga. sjalusi, dette skyldtes at hun var aktiv på nettet med en profil hun flere ganger lovet å fjerne). Jeg har selv alltid vært 100% trofast og til å stole på. Etter det jeg har lest tror jeg hun har Emosjonelt Ustabil PF Impulsiv/eksplosiv type & Dyssosial PF med sterke narcisstiske og histroniske trekk komorbid med rapid cycling unipolar affektiv lidelse (maniske/hypomane anfall) (hun har en manisk-depressiv bror, og en far som virker noe narcisstisk og paranoid, og en bror som virker noe narcisstisk). innen tysk psyk. er det noe som kalles, tvangspsykopati og cycloid (følelses messig vekslende) psykopati og innen us psyk. noe som kalles hypertymisk (overblid) psykopati, dette ligner veldig på henne. Uansett, jeg har lest at de som har pf ikke ser selv at de har det....og tror at det er andre som har det....jeg har til og med lest at psykopater kan bli lei seg og deprimerte....og at de ikke behøver å være glatte og veltalende da det finnes 14 sorter, jeg har ikke forsøkt noen hevn og har ingen henvtanker men har slitt med selvdestruktive tanker. (har vært noe deprimert tidligere i livet). jeg har tatt ca 15 tester på nettet, fikk en del utslag på paranoid pf (men jeg vet at jeg ikke er snar til å gå til motangrep og ingen på jobben vet at jeg er mistenksomt anlagt), fikk også litt utslag på borderline (jeg kjenner meg igjen i det som står på wikipedia om ustabilt selvbilde og selvdestruktive tanker, men ikke det som står om EUPF impulsiv/eksplosiv type (er ikke impulsiv f.eks.) er veldig forsiktig og tar lite risiko. Liker løsningsorientert kommunikasjon og at krangelene er korte. Fikk også litt utslag på unnvikende pf, noe jeg sikkert hadde mer av før. Kjenner meg litt igjen i covert narcissisme (blir lett såret og lei meg, lett for å bli deprimert) Håper jeg ikke er så veldig passiv agressiv, men liker ikke åpne konfrontasjoner. Jeg fikk tilnærmet 0 score på dyssosial, antisosial, histronisk og narcisstisk. Og tilnærmet 0 score på schizotyp og schizoid. men dette er jo bare nettester og forutsetter at man oppfatter seg selv riktig. Mitt spørsmål er, kan det være at min virkelighetsoppfattelse er helt feil? Kan jeg være psykopat uten å være klar over det og huske og oppleve ting helt annerledes enn det virkelig er? Jeg føler meg normal, foreldrene og bror min mener jeg er det og at det er hun som er gal, og har heller aldri fått noen kommentarer på jobb eller skole om at noe er galt eller fra andre ekser. Hun har heller ikke beskyld meg for annet en for å hallusinere. Kan jeg være sikker på at jeg er frisk når jeg opplever at jeg har anger, skyldfølelse og selvbebreidelse? jeg føler selv at jeg har medfølelse og empati, jeg gråt da de viste fra Bosnia krigen og et program om de fattige i Ukraina. føler jeg har medfølelse med folk. Er det noen tester på nettet du anbefaler, noen spørsmål du kan stille meg, eller er det noen behandlere som er flinke på å teste for PF. Hvem tror du det er som er gal av meg og henne? og tror du jeg har en pf som trenger behandling? hvordan kan jeg evt. vite at jeg ikke har noe som trenger behandling eller at min virkelighetsopplevelse er riktig? Grunnen til at jeg spør er at jeg har det utrolig vondt, og at jeg for fremtiden ikke vil være til skade for meg selv og andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307744-hei-nhd-pls-pls-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Her er det vanskelig å uttale seg sikkert. To ting kan jeg svare på. 1. Det høres ikke ut som om dere er modne til å få barn. 2. Om du trenger utredning for PF, bør dette skje på en psykiatrisk poliklinikk og av en spesialist. PS: Hvorfor har dere et forhold? DS 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307744-hei-nhd-pls-pls-svar/#findComment-2503173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaSara Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 I dette følelsesmessige kaoset synes jeg det er helt sprøtt å få barn i det hele tatt. Dere trenger masse hjelp begge to! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307744-hei-nhd-pls-pls-svar/#findComment-2503763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.