Gå til innhold

Har det noe å si?

Anbefalte innlegg

Gjest Er det så farlig?

Omtrent helt siden jeg var fjortis har jeg dusjet 3-5 ganger i uka. Det siste halvåret har jeg blitt utrolig lat. Når jeg tenker meg om har jeg bare dusjet to ganger i mai...

Tror ikke jeg stinker, for skifter klær et par ganger i døgnet og vasker meg med klut innimellom. Bruker roll-on og parfymer. Ikke har jeg fått noen klager heller annet enn faren min og kollegaer på jobb. Men det har vært fordi jeg har gått rundt i dritmøkkete klær :-)

Nå har jeg gått med sjal og hestehale i tre dager fordi håret mitt er full av floker. Jeg børster aldri håret mitt heller lengre, annet enn etter de to gangene jeg dusjet. For noen måneder siden måtte jeg til frisøren for å få ut floker, og kjøpte med en svindyr balsamspray.

Uansett med bustete hår og skittene klær så får jeg høre at jeg er pen, flott og bla bla. Så spiller det noen rolle om jeg dusjer et par ganger i måneden? Håret mitt blir ikke fett lengre. Vet ikke hvorfor jeg er blitt så lat når det gjelder hygiene. Jeg er veldig aktiv ellers...

Når det gjelder huset er jeg kjempeflink til å rote, men et par ganger i uka støvsuger jeg og vasker over gulvene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307842-har-det-noe-%C3%A5-si/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du vært kjæresten min hadde det ikke blitt noe på deg før du begynte å dusje minst annenhver dag igjen! Man trenger ikke dusje hver dag, men å bo med en som dusjer annenhver uke høres ekkelt ut.

Er du deperimert eller på vei inn i en depresjon kanskje?

Gjest Er det så farlig?

Hadde du vært kjæresten min hadde det ikke blitt noe på deg før du begynte å dusje minst annenhver dag igjen! Man trenger ikke dusje hver dag, men å bo med en som dusjer annenhver uke høres ekkelt ut.

Jeg er nå omsvermet likevel jeg... men ikke av Mr. right akkurat. Kanskje det har gått så lang tid med dårlig hygiene at jeg gir blaffen. Bryr meg katten i hvordan jeg ser ut stort sett. Jeg er hobbygardbruker også. Høffelig nok til å tørke av skittene støvler før jeg går inn i butikken, men ikke mer enn det. Høystråene rister jeg ut av håret om kvelden. Kanskje det har noe med at jeg har null interesse av å finne meg en kar?

Går på to typer antidepressiva... Har hjulpet meg ut av rennesteinen, men ikke inn i dusjen. Men nå skjer det. Første junidusj... skal bare, skal bare. Har utsatt det dag for dag siden etter 17. mai

Gjest ikke-noen-vannbøffel

Jeg er nå omsvermet likevel jeg... men ikke av Mr. right akkurat. Kanskje det har gått så lang tid med dårlig hygiene at jeg gir blaffen. Bryr meg katten i hvordan jeg ser ut stort sett. Jeg er hobbygardbruker også. Høffelig nok til å tørke av skittene støvler før jeg går inn i butikken, men ikke mer enn det. Høystråene rister jeg ut av håret om kvelden. Kanskje det har noe med at jeg har null interesse av å finne meg en kar?

Går på to typer antidepressiva... Har hjulpet meg ut av rennesteinen, men ikke inn i dusjen. Men nå skjer det. Første junidusj... skal bare, skal bare. Har utsatt det dag for dag siden etter 17. mai

Min første samboer dusjet ikke mere enn det du gjør. Hun luktet aldri vondt. Tror at jo mere man dusjer, jo oftere får man fett hår osv. Men det finnes untak, feks en annen jente jeg var sammen med, dusjet rundt 1 gang i uka, og hun luktet av og til ufint. Selv dusjer jeg ca hver 3dje dag.

Gjest ikke-noen-vannbøffel

Min første samboer dusjet ikke mere enn det du gjør. Hun luktet aldri vondt. Tror at jo mere man dusjer, jo oftere får man fett hår osv. Men det finnes untak, feks en annen jente jeg var sammen med, dusjet rundt 1 gang i uka, og hun luktet av og til ufint. Selv dusjer jeg ca hver 3dje dag.

I gamledager, dusjet vel ikke folk så mye, og de hadde da sex o.l, + minst like mye kroppsarbeid som idag.

Annonse

"Hadde du vært kjæresten min hadde det ikke blitt noe på deg før du begynte å dusje minst annenhver dag igjen!"

Jeg tror det er ei jente, så det ville vel ikke ha hjulpet med renslighet heller i så måte ? ;-)

"Hadde du vært kjæresten min hadde det ikke blitt noe på deg før du begynte å dusje minst annenhver dag igjen!"

Jeg tror det er ei jente, så det ville vel ikke ha hjulpet med renslighet heller i så måte ? ;-)

Hvis jeg hadde vært mann så hadde jeg ikke orket å ha sex med ei jente som dusjet annenhver uke så det blir akkurat det samme. :o)

Gjest surikatt

Hvis jeg hadde vært mann så hadde jeg ikke orket å ha sex med ei jente som dusjet annenhver uke så det blir akkurat det samme. :o)

Dusje og bytte undertøy bør man gjøre hver dag, synes jeg.

At du ikke får klager på lukt er nok kun av andres høflighet. Det er pinlig å måtte si til andre at det lukter vondt av de eller at de må skifte tøy!! Har jobbet sammen med en persom som luktet vondt og det var veldig vanskelig å fortelle at vi reagerte på den vonde lukta.

At du ikke får klager på lukt er nok kun av andres høflighet. Det er pinlig å måtte si til andre at det lukter vondt av de eller at de må skifte tøy!! Har jobbet sammen med en persom som luktet vondt og det var veldig vanskelig å fortelle at vi reagerte på den vonde lukta.

Svar på innlegget rett fra trådstarter så får vedkommende det opp på sin svar til meg-liste. :o) Jeg dusjer hver dag jeg. :o)

Gjest Er det så farlig?

jeg synes det høres ekkelt ut ja.synes annenhver dag er et minimum.det er greit å vaske håret sjeldnere.men kroppen bør jo vaskes.det er nok sant at vi dusjer for ofte i dagens samfunn.men hver 14 dag er litt overdrevet sjeldent

Faktisk. Jeg nærmer meg 30 nå. Hele livet omtrent har jeg hatt glatt og fett hår. Det var derfor jeg dusjet annenhver dag før. Men nå! Selv uten dusjing på to uker, så er håret mitt nesten tørt :-) Har aldri fått noen klager på at jeg lukter heller... og jeg har null problem å spørre folk om jeg stinker. Svetter jeg vasker jeg den vekk med en våt klut og tar på med rollon, parfyme og nye klær.

Jeg føler meg ikke konfertabel i dusjen min. Badet er trangt og trykket er ikke akkurat noe niagrafoss. Siden jeg har privatbrønn er jeg også redd for å gå tom for vann i perioder med lite regn. Derfor sparer jeg slik de gjorde i gamle dager :-)

Det verste med å gå tom for vann er at jeg må tigge med naboene til dyra, og at jeg må ha bøtter med vann på badet for å skylle ned i dassen :-/

Nei, tror ikke det er nopen fare med å dusje to ganger i måneden. Dessuten svetter jeg bare i ene armhulen. Har operert vekk svettekjertelen etter en betennelse for mange år siden.

Faktisk. Jeg nærmer meg 30 nå. Hele livet omtrent har jeg hatt glatt og fett hår. Det var derfor jeg dusjet annenhver dag før. Men nå! Selv uten dusjing på to uker, så er håret mitt nesten tørt :-) Har aldri fått noen klager på at jeg lukter heller... og jeg har null problem å spørre folk om jeg stinker. Svetter jeg vasker jeg den vekk med en våt klut og tar på med rollon, parfyme og nye klær.

Jeg føler meg ikke konfertabel i dusjen min. Badet er trangt og trykket er ikke akkurat noe niagrafoss. Siden jeg har privatbrønn er jeg også redd for å gå tom for vann i perioder med lite regn. Derfor sparer jeg slik de gjorde i gamle dager :-)

Det verste med å gå tom for vann er at jeg må tigge med naboene til dyra, og at jeg må ha bøtter med vann på badet for å skylle ned i dassen :-/

Nei, tror ikke det er nopen fare med å dusje to ganger i måneden. Dessuten svetter jeg bare i ene armhulen. Har operert vekk svettekjertelen etter en betennelse for mange år siden.

Man svetter da ikke kun i armhulen? Jeg svetter i alle fall også på ryggen og mellom brystene, i nakken og i lysken f.eks.

Annonse

Gjest Er det så farlig?

Jeg bytter undertøy og sokker to-tre ganger i døgnet. Å de som kjenner meg vet at jeg har null problemer med å takle at folk sier jeg stinker. Det har skjedd når jeg har gått å svettet i tettsittende genser. Å da ler jeg og synes det er morsomt å stinke fjøs. Men selvfølgelig skifter jeg så fort jeg får anledning. Har skjedd et par ganger at jeg har kjøpt nye underklær og rollon når jeg er langt hjemenfra og lukter.

Jeg har hellle ikke noe problem med å si til folk at de stinker. I forrige uke sa jeg klart i fra til en kompis at han overdrev deodurantbruken. Det oset av han i bilen og jeg ble direkte kvalm, rullet ned vinduet og hostet. Da lo han, og begynte å ta på seg mindre.

Gjest mandolina

I gamledager, dusjet vel ikke folk så mye, og de hadde da sex o.l, + minst like mye kroppsarbeid som idag.

I gamle dager på femtitallet, hadde vi ikke dusj med varmt vann, og hller ikke varmt vann i kranen for den saks skyld.

Jeg var barn på den tiden, og en gang i uken ble vi badet i en stor balje midt på kjøkkengulvet, mor og far vasket seg også over hele kroppen. Vann ble varmet opp på gasskomfyren, og fylt opp i baljen manuelt.

Hilsen

trampetroll

Akkurat det å dusje er vel ikke så farlig, bare man vasker seg. Men jeg blir litt usikker av innleggene din på om du vasker deg eller ikke. Noen steder gir du inntrykk av det, andre steder ikke. Så lenge man vasker seg mener jeg det ikke er så farlig med dusj.

I gamle dager på femtitallet, hadde vi ikke dusj med varmt vann, og hller ikke varmt vann i kranen for den saks skyld.

Jeg var barn på den tiden, og en gang i uken ble vi badet i en stor balje midt på kjøkkengulvet, mor og far vasket seg også over hele kroppen. Vann ble varmet opp på gasskomfyren, og fylt opp i baljen manuelt.

Hilsen

Jeg er selv oppvokst uten bad i leiligheten. :o) Selvfølgelig kan man vaske seg godt uten dusj, men jeg fikk ikke akkurat inntrykk av at trådstarter gjorde det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...