Gjest kan komme til nytte Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Jeg leste et svar her fra deg hvor du sa at en 17-åring burde prøve å få hjelp i voksenpsykiatrien? (Eller noe sånt, husker ikke akkurat hva det gjaldt). Men hvorfor mener du dette? Og hvordan går man fram for å få til dette? Det er vel ikke bare å si at jeg ønsker sånn og sånn? Er ikke dette bestemt fra høyere hold at det skal være sånn? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Jeg sa at en ungdom på 17 år med psykoselidelse bør starte behandling i voksenpsykiatrisk. Denne behandlingen tar tid. Det tar lang tid å danne relasjoner. Det er lite hensiktsmessig at en skal starte i BUP for så etter et halvt års tid å overføres til helt nye behandlere i voksenpsykiatrien. Jeg har dessuten dårlig erfaring med BUP når det gjelder psykoselidelser. Det blir mye system og familiefokus, mye tåkeprat og dårlig diagnostikk og behandling. Det finnes steder i Norge med hedelige unntak. 0 Siter
Gjest kan komme til nytte Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Jeg sa at en ungdom på 17 år med psykoselidelse bør starte behandling i voksenpsykiatrisk. Denne behandlingen tar tid. Det tar lang tid å danne relasjoner. Det er lite hensiktsmessig at en skal starte i BUP for så etter et halvt års tid å overføres til helt nye behandlere i voksenpsykiatrien. Jeg har dessuten dårlig erfaring med BUP når det gjelder psykoselidelser. Det blir mye system og familiefokus, mye tåkeprat og dårlig diagnostikk og behandling. Det finnes steder i Norge med hedelige unntak. Tusen takk, da skjønner jeg langt mere 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.