Gå til innhold

Nhd: Ungdom på voksenpsykiatrisk?

Anbefalte innlegg

Gjest kan komme til nytte

Jeg leste et svar her fra deg hvor du sa at en 17-åring burde prøve å få hjelp i voksenpsykiatrien? (Eller noe sånt, husker ikke akkurat hva det gjaldt).

Men hvorfor mener du dette? Og hvordan går man fram for å få til dette? Det er vel ikke bare å si at jeg ønsker sånn og sånn? Er ikke dette bestemt fra høyere hold at det skal være sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307882-nhd-ungdom-p%C3%A5-voksenpsykiatrisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg sa at en ungdom på 17 år med psykoselidelse bør starte behandling i voksenpsykiatrisk.

Denne behandlingen tar tid. Det tar lang tid å danne relasjoner. Det er lite hensiktsmessig at en skal starte i BUP for så etter et halvt års tid å overføres til helt nye behandlere i voksenpsykiatrien.

Jeg har dessuten dårlig erfaring med BUP når det gjelder psykoselidelser. Det blir mye system og familiefokus, mye tåkeprat og dårlig diagnostikk og behandling. Det finnes steder i Norge med hedelige unntak.

Gjest kan komme til nytte

Jeg sa at en ungdom på 17 år med psykoselidelse bør starte behandling i voksenpsykiatrisk.

Denne behandlingen tar tid. Det tar lang tid å danne relasjoner. Det er lite hensiktsmessig at en skal starte i BUP for så etter et halvt års tid å overføres til helt nye behandlere i voksenpsykiatrien.

Jeg har dessuten dårlig erfaring med BUP når det gjelder psykoselidelser. Det blir mye system og familiefokus, mye tåkeprat og dårlig diagnostikk og behandling. Det finnes steder i Norge med hedelige unntak.

Tusen takk, da skjønner jeg langt mere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...