Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å føle et hat mot andre mennesker når man har en form for "paranoid" lidelse?

Jeg føler dette hatet ganske sterkt... er derfor jeg hører på mye misantropisk musikk.

Jeg har også hørt noe om at paranoia kommer av hat mot andre som er undertrykt, og dermed projisert...

Jeg mister litt motet her med denne "vennejakten"... hvis det er sånn at jeg virkelig hater andre - at jeg innerst inne hater andre - da er det vel ganske meningsløst å prøve å skaffe meg forhold til andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307902-hat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest flere av inleggene dine i det siste, det virker som om du sliter mer eller mindre eksistensielle problemer. At du er i tvil om hva det sosiale samspillet egentlig går ut på. Hvorfor vi søker kontakt med hverandre, hvorfor vi er sammen med hverandre, støtter hverandre osv... Også kan man jo lure på om vi faktisk alltid gjør dette av egoistiske grunner, er det bare for å få noe tilbake, eller er det bare et ønske om å være snill... Kanskje føler vi oss gode når vi er snille mot andre, og da er det kanskje den følelsen vi ønsker å oppnå, altså igjen egoistisk.

Dersom man ser det på denne måten kan man kanskje lett føle hat mot andre...

Dette var vel ikkenoe godt svar på spørsmålet ditt, bare litt tanker rundt...

Det virker uansett som om du tenker mye dype tanker, men virker også som det kan gå litt kaos i allting....Du er kanskje litt lik meg på det området...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307902-hat/#findComment-2504777
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...