Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva er vanlegast/best medisin mot uro? Eg er relativt uroleg trur eg/angst, tek rivotril om kvelden av og til for å roe meg ned å sove. Tenker det kanskje hadde vore betre å hatt noko om dagen også... evt ikkje (skeptisk til medisin).

Videoannonse
Annonse
Gjest cipralex funker for meg
Skrevet

jeg bruker cipralex og det hjeloer godt mot min uro.

Skrevet

Sobril, Valium, Xanor, Truxal kan være alternativer på dagtid. Man blir ikke så veldig sløv/trøtt av disse, så derfor kan de være verdt et forsøk. Hjelper ikke Rivotril bra mot angst/uro da?

Skrevet

Sobril, Valium, Xanor, Truxal kan være alternativer på dagtid. Man blir ikke så veldig sløv/trøtt av disse, så derfor kan de være verdt et forsøk. Hjelper ikke Rivotril bra mot angst/uro da?

Rivotril hjelper ja, men sidan det er benzo tek eg det om kvelden slik at eg har roen til aa sove rundt eit par gonger i veka. Sidan det er benzo kan eg ikkje ta det ofte. Eg merker sjoelv at eg etter kvart eigentleg tek det for aa dempe uro meir enn aa sove (sjoelv om eg fekk det for aa sove). saa. funderer...

Skrevet

jeg bruker cipralex og det hjeloer godt mot min uro.

takk for svar. Får vel google dei ulike medisinane de nemner :)

Gjest verdt et forsøk?
Skrevet

hm, kanskje, har du erfaring med det sjølv?

Ja, jeg husker ikke navnet på den, men det var en spray man brukte på tungen. Den het noe med rescue. Den roet ned toppen av uroen. Jeg kjøpte den på en helsekost butikk.

Skrevet

Ja, jeg husker ikke navnet på den, men det var en spray man brukte på tungen. Den het noe med rescue. Den roet ned toppen av uroen. Jeg kjøpte den på en helsekost butikk.

kanskje det er eit bra førstealternativ, hm..

takk for tips :)

Gjest verdt et forsøk?
Skrevet

kanskje det er eit bra førstealternativ, hm..

takk for tips :)

Den skal også ha god effekt for hjerteproblem mens man venter på ambulansen, så det er virkelig noe i dette med at den roer ned nervene. Lykke til.

Skrevet

Den skal også ha god effekt for hjerteproblem mens man venter på ambulansen, så det er virkelig noe i dette med at den roer ned nervene. Lykke til.

ehh, kva type hjerteproblemer, veit du? Eg _har_ hjerteproblemer, og er skeptisk til alt som kan påvirke hjerte (sidan det er litt lite forutsigbart at det reagerer "normalt")...

Gjest verdt et forsøk?
Skrevet

ehh, kva type hjerteproblemer, veit du? Eg _har_ hjerteproblemer, og er skeptisk til alt som kan påvirke hjerte (sidan det er litt lite forutsigbart at det reagerer "normalt")...

Det påvirker ikke hjertet eller andre organer direkte, men uroen man kan få ved et anfall. dvs hoppe over hyperventilering, skjelving og ting som kommer med frykten. Jeg anbefaler deg å snakke med de som selger dette, de vet mere enn meg.

Skrevet

takk for svar. Får vel google dei ulike medisinane de nemner :)

For god søvn, depresjon og avslapning; Remeron. De fleste får økt apetitt på den da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...