Gå til innhold

Zyprexa

Anbefalte innlegg

Gjest zyprexaa
Skrevet

Har lest at det har vært rettsaker i USA på grunn av at zyprexa har gitt diabetes? Får man forhøyet blodsukker av dem?? og med tiden kanskje diabetes? Jeg har høyere blodsukkerverdi nå enn før zyprexa som jeg har brukt 2,5 mg av i to år. Og 8 kilo:=((

Videoannonse
Annonse
Gjest krakradada
Skrevet

Både vektøkning og forhøyede glukoseverdier står nevnt som hyppige bivirkninger i felleskatalogen for dette preparatet.

Gjest zyprexaa
Skrevet

Både vektøkning og forhøyede glukoseverdier står nevnt som hyppige bivirkninger i felleskatalogen for dette preparatet.

så man kan rett og slett ende opp med sukkersyke på grunn av sem da.? Eller er grunnen at man legger på seg av dem og blir overvektig? Har nhd noen kommentar?

Gjest zyprexaa
Skrevet

Noen som har greid å gå ned i vekt på zyprexa? eller i det minste greie å ikke legge på seg mer?

Gjest Megler Smekk
Skrevet

så man kan rett og slett ende opp med sukkersyke på grunn av sem da.? Eller er grunnen at man legger på seg av dem og blir overvektig? Har nhd noen kommentar?

Regner med at den kommentaren går ut på at verktoppgangen overhodet ikke har noen ting å gjøre med Zyprexa å gjøre, kun at du spiser for mye.

Gjest zyprexaa
Skrevet

Regner med at den kommentaren går ut på at verktoppgangen overhodet ikke har noen ting å gjøre med Zyprexa å gjøre, kun at du spiser for mye.

Nei, jeg spiser vanlig og i perioder lite, og går allikevel går jeg opp i vekt??? Bare vet at enkelte får enorm matlyst derfor jeg ordla meg slik

Gjest Vil slutte mens leken er god
Skrevet

Nei, jeg spiser vanlig og i perioder lite, og går allikevel går jeg opp i vekt??? Bare vet at enkelte får enorm matlyst derfor jeg ordla meg slik

Zyprexa is a killer...i alle fall har min apetitt fått et boost etter at jeg begynte med dem. Jeg spiste sovende. Nå har jeg forsøkt en stund uten, og sulten er borte.

Men som ved de fleste andre medikamenter vi diskuterer her inne, så finnes det selvsagt individuelle forskjeller.

willemo1365380562
Skrevet

Zyprexa is a killer...i alle fall har min apetitt fått et boost etter at jeg begynte med dem. Jeg spiste sovende. Nå har jeg forsøkt en stund uten, og sulten er borte.

Men som ved de fleste andre medikamenter vi diskuterer her inne, så finnes det selvsagt individuelle forskjeller.

Jeg gikk opp 20 kilo da jeg gikk på Zyprexa, Uansett hvor mye jeg strevet klarte jeg ikke å ta av så mye som en kilo. Jeg gikk på 30mg i 2 år. Da jeg byttet til Serequel, raste kilornr vekk. Jeg hadde ikke lenger den enorme matlysten.

Noe høyere blodsukker fikk jeg derimot ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Zyprexa kan gi økt matlyst, vektøkning og også utløse diabetes hos disponerte pasienter.

Jeg anbefaler at alle tar fastende blodsukker ca 3-4 mnd etter at en har begynt med et antipsykotikum.

Gjest heyheymymy
Skrevet

Zyprexa kan gi økt matlyst, vektøkning og også utløse diabetes hos disponerte pasienter.

Jeg anbefaler at alle tar fastende blodsukker ca 3-4 mnd etter at en har begynt med et antipsykotikum.

Eli Lilly inngikk forlik og gikk med på å betale 700 millioner dollar - nærmere 5 millarder kroner til mennesker som ble rammet av diabetes etter bruk av Zyprexa.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,159192,00.html

Gjest zyprexaa
Skrevet

Kan den gi vektøkning ved vanlig matlyst? går det an å gå ned i vekt når man bruker zyprexa

Gjest zyprexaa
Skrevet

så altså uten at man går veldig opp i vekt så kan den gi diabetes, er det da for alltid`eller normaliserer blodsukkeret seg etter seponering. Og gjelder dette uansett dose??

håper på svar på dette og?

Gjest zyprexaa
Skrevet

mener å ha lest engang at zyprexa er norges nest mest brukte medisin ??? går det virkelgig an med så alvorlige bivirkninger.

gjelder dette med blodsukker økning alle ap?

ble mange innlegg med spørsmål dette her, - kom på mer etterhvert. Håper på et samlesvar.0))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...