Gå til innhold

Hvordan komme over og tilgi utroskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Såret og fortvilet!

Jeg elsker min kjære samboer, som forøvrig er pappaen til mine barn (eldste 3 år, yngste 2 mnd).

I høst fikk jeg vite at kort tid etter at vi ble sammen, så hadde han vært utro. Og i tillegg hatt kontakt med denne damen innimellom (aldri skjedd noe mer annet enn den gangen)

Men jeg vrenges inni meg når jeg tenker på det, noe som dessverre er veldig ofte!

Hver gang jeg hører spesielle ord så begynner jeg å fryse, og blir kvalm.. (dette skjedde på en festival, så ordene festival, telt, sovepose osv gir meg en vondt følelse)

Jeg sliter i tillegg med depresjon, angst, spiseforstyrrelser.. og jeg vet ikke, skal jeg gi slipp på forholdet og prøve komme meg på beina alene med våre to barn?

Eller kan jeg finne ut av dette på en eller annen måte?

Fikk nå i natt vite at han hadde hatt anal sex med denne dama, ubeskyttet. Dagen før han hadde sex med meg :( Jeg blir helt kvalm inni meg!

I tillegg er denne dama 12 år eldre enn han, så jeg føler det hele er tragisk.. og føler hele tiden jeg må konkurrere med henne :(

Kan kanskje nevne at hun bor et kvarter unna hvor vi bor, som om det gjorde saken noe lettere..

HVA kan jeg gjøre? Åpen for alle slags råd :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308166-hvordan-komme-over-og-tilgi-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår godt at du reagerer sterkt på dette, og at det får deg til å tvile på hele forholdet. Brutt tillit er noe av det vanskeligste som finnes.

Men om dere for øvrig har hatt et hverdag som fungerer bra, om barna har et godt hjem med en far som er til stedet, har du kanskje mye å kjempe for også? Det kan hende at det ikke blir noe enklere å fortsette alene.

Har du/dere mulighet til å få god hjelp og rådgivning.

Om det er mulig å fornye tilliten og kjærligheten i forholdet, vil det ta tid og krefter å finne ut. Det avhenger av hva dere begge to foretar dere.

Tilgivelse handler ikke om å bagatellisere og si at ting ikke er så farlig. Man trenger jo ikke dyptpløyende tilgivelse for bagateller og småting.

Tilgivelse handler om å anerkjenne at urett er begått og omfanget av der. Så dreier det seg om å anerkjenne sin rett til anklage og hevn, men at man av fri vilje velger å gi avkall på denne rettigheten.

Litt som en bank kan velge å ettergi gjeld. Den gjør det ikke ved å late som den ikke har en utesående fordring, men ved å ettergi, å la være og gjøre sitt krav gjeldende.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...