Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Stig! Mitt problem er diare. Jeg fikk det 6. januar i år. Det gikk 2 1/2 måned før ''presset'' avtok gradvis. Med ''press'' mener jeg at jeg ville typisk ha ett minutt (eller kanskje bare 10 sekunder på å finne ett toalett før det var for sent. Jeg ble tilnærmet normal etter 3 måneder (eller 3 1/2 måned). Var normal en måneds tid før det kom tilbake. Nå er diareen kommet tilbake og er enda tynnere enn før, men som vanlig uten ubehag eller blod. Jeg føler meg litt slapp og litt urolig i magen, men det er alt. Jeg er stort sett i orden. En bæsjeprøve viste ingen fiendtlige bakterier eller betennelser i kroppen. Jeg sa til fastlegen min at jeg hadde en mistanke om at det kanskje var candida og fikk en 3 måneders tablett kur med en slags antibiotika som heter terbafine. Grunnen til at jeg trodde det var candida var at avføringen har i åresvis luktet råttent. (som døde katter og hunder). Og pluss at stortåneglene blir delvis hvite oppover mot negleroten. Og når jeg skraper under neglen, skraper jeg løs et slags hvitt ''pulveraktig støv''. Den ene stortåneglen har også skiftet form. Jeg har det på venstre tåa nå,men dette kommer og går og det har vært slik de siste ett-to årene. Jeg har ikke begynt på disse tablettene. Jeg er ikke vant til å bruke tabletter for noe som helst. Jeg har derimot vært hos en hos en kinesisk lege som tok pulsen min og sa; ''hot liver'' og ''too much water in the body''. Han gav meg en tre dagers kur med en hel haug med urter og trebiter som jeg skulle koke og drikke avkoket av. Den første gangen jeg var hos han og tok denne kuren var jeg allerede på bedringens vei og ble tilnærmet normal etterhvert. Jeg er nå ferdig med kur nummer 2 (ferdig i går), men ingen resultater i dag. Jeg vet ikke om jeg har forklart meg godt nok til at du får et bilde av situasjonen. Jeg får kanskje gjenta at jeg føler meg stort sett allright, men med litt ''uro'' magen og jeg kjenner ''noe'' på den siden leveren er. Syns du jeg skal ta disse tablettene? Hva syns du jeg skal gjøre? Mvh fra Per

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308172-diare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Diare´ er et symptom som kan ha mange årsaker og det kan være et detektivarbeide å finne ut av problemet. Som regel skyldes diare´ sykdommer som sitter lengst ned i tarmsystemet som endetarm, tykktarm og nedre del av tynntarmen. Analyser av avføring kan vise om det er fientlige bakterier, sopp eller parasitter/innvollsorm. Det er også vanlig å sjekke om det er blod i avføringen og om det er betennelse i tarmsystemet med en såkalt FeCal test av avføringen. Hvis dette ikk gir resultater kan man eventuelt ta en colonoskopi der legen bruker en slange for å undersøke tarmens innside. Innen kinesisk medisin brukes tunge og pulsdiagnose for å måle tilstanden i kroppens energisystem og metoden er lite egnet for å stille diagnose av konkrete sykdommer. Derimor kan pulsdiagnose være nytig som hjelpemiddel for å velge riktig kombinasjon av akupunkturpunkter

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308172-diare/#findComment-2508804
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...