Gå til innhold

Om autisme og asperger

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''Dine Aspie poeng: 37 av 200

Dine nevrotypiske (ikke-autistiske) poeng: 191 av 200

Stor sannsynlighet at du er nevrotypisk''

Fikk noe lignende:

''Dine Aspie poeng: 26 av 200

Dine nevrotypiske (ikke-autistiske) poeng: 175 av 200

Mistenkte forsåvidt ikke at jeg hadde autistiske trekk, men trodde inntil nå at "nevrotypisk" var en diagnose på grensen *S*.

Fortsetter under...

Jeg ble også nevrotypisk. Synes forsåvidt det høres ut som en diagnose.

Skal prøve å bruke den - "beklager, jeg er nevrotypisk, så jeg kan nok ikke ta det vervet".

;-)

Jeg hørte nylig en radioreklame som gikk på noe ala det, en som unnskylder seg overfor en telefonselger at h*n har cøliaki - fullstendig uten sammenheng med det telefonselgeren ringer om.

Husker ikke hva det var reklame for, da, men....

Fikk noe lignende:

''Dine Aspie poeng: 26 av 200

Dine nevrotypiske (ikke-autistiske) poeng: 175 av 200

Mistenkte forsåvidt ikke at jeg hadde autistiske trekk, men trodde inntil nå at "nevrotypisk" var en diagnose på grensen *S*.

Ja, det høres unektelig litt diagnoseaktig ut. :-)

Det verste er jo at jeg selv synes jeg kan være ganske sær til tider, men jeg må nok innrømme at i en verden med individualister er jeg den siste konformist! ;-)

Der ser du, det _er_ du som er særingen;)

Jaja. Om man skulle ta og jobbe litt, kanskje. Jeg er litt uinspirert i dag...

Annonse

"Hender det at du er uoppmerksom på tester slik at du svarer "0" der du skulle svart "2" og motsatt, slik at du uforvarende får en asperger-diagnose med etterfølgende stress og forvirring?"

"Måtte du notere ned hvilke tall som betød "ja, litt, eller nei" når du kom så langt ned i testen at du ikke lenger så overskriften":-)

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...