Gå til innhold

Partner som leker med tanken om å skrive bok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det flere her inne som er partnere til psykisk syke?

Jeg har selv en samboer som er psykisk syk og føler meg mange ganger dønn alene. Å få kontakt med andre pårørende har vist seg å være ganske lett, men svært få av dem er samboere/ektefeller. Dette har satt i gang mange tanker hos meg: Er psykisk syke altid enslige? Er det stor tabu å ha psykisk syk partner? Er livene deres for hektiske til å delta i pårørendegrupper ol? Osv...

Jeg har søkt for å finne litteratur rundt dette temaet uten særlig hell. Dermed har jeg flere ganger lekt med tanken om å skrive boka jeg savner selv. Kanskje kan den hjelpe meg å samle egne tanker og samtidig være til støtte og hjelp for andre i samme situasjon. Men jeg kunne tenkt meg litt innspill fra andre i forhold til innhold og sjanger. Noen der ute med tanker?

Og visst du som selv er psykisk syk skulle ønsket en bok til din partener - hva hadde innholdet da vært?

Innspill mottas med stor takk! :o)

Videoannonse
Annonse
Gjest imzedimze
Skrevet

nå er jo psykisk syk veldig mye forskjellig, kan være like forskjellig det som å være partner til en fysisk syk. så skjønner ikke helt hvordan en bok skulle være særlig relevant...

Gjest mandolina
Skrevet

nå er jo psykisk syk veldig mye forskjellig, kan være like forskjellig det som å være partner til en fysisk syk. så skjønner ikke helt hvordan en bok skulle være særlig relevant...

Ja, det er jo stor forskjell på å være partner til en som har MS enn til en som har sukkersyke.

På samme måten er det forskjell på å være partneren til en som har ADHD som til en som lider av depresjon.

Hilsen

Skrevet

Hei

Jeg vil tro det er flere som har tenkt som deg!

Etter som tiden går og ting fungerer bedre "glemmer" man men jeg

tror andre som er i samme situasjon vil sette pris på

å lese om andres erfaringer når situasjoner "topper" seg.

Jeg oppmuntrer deg herved til å realisere tanken din.

Gjest freyed
Skrevet

Jeg ble psykisk syk da jeg var i ett langvarig forhold. Det tok knekken på forholdet ja. Sexlysten ble borte, både pga medisin og det at man blir mere levende i sin egen værden. Det er vel en pårørendeforening til psykisk syke. Bok høres ut som en god ide! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...