Gå til innhold

nhd.Ønsker også svar fra deg på forrige innlegg

Anbefalte innlegg

Hva er forumet beregnet å bruke til? Jeg ønsker bare å vite hvilke grenser jeg bør prøve å forholde meg til.

Jeg har lest vilkår som gjelder, men har inntrykk av at det er litt mer grenser her.

Jeg er takknemlig for alle de konstruktive svar jeg fikk på mine to tidligere innlegg (det var også et par som sannsynligvis utrykket mer bitterhet). Det gjør godt når noen bryr seg og kan gi råd fra egne erfaringer.

Fortsetter under...

Jeg svarer deg, selv om jeg ikke er NHD, for jeg ser at dette temaet interesserer deg akkurat nå.

Jeg tror... Og jeg gjentar -tror-, at mange psykisk syke kan få mye igjen for å klare og stå i smerten. For å løsrive seg fra ideen om at man må få utløp gjennom sosiale kanaler.

Selvfølgelig burde man ha noen å snakke med en gang i blant. Det ene er i behandlingsøyemed, hvor man henvender seg til helsepersonell. Det andre er i forhold til vonde følelser og oppgitthet, hvor man kanskje kan hente litt styrke fra de rundt seg en gang i blant. Man kan også skrive en dagbok for seg selv, det kan øke selvinnsikten og lette litt på trykket.

Resten av tiden burde man fokusere på helsebringende aktiviteter. Jeg synes ikke forumer nødvendigvis faller inn i den kategorien.

Jeg svarer deg, selv om jeg ikke er NHD, for jeg ser at dette temaet interesserer deg akkurat nå.

Jeg tror... Og jeg gjentar -tror-, at mange psykisk syke kan få mye igjen for å klare og stå i smerten. For å løsrive seg fra ideen om at man må få utløp gjennom sosiale kanaler.

Selvfølgelig burde man ha noen å snakke med en gang i blant. Det ene er i behandlingsøyemed, hvor man henvender seg til helsepersonell. Det andre er i forhold til vonde følelser og oppgitthet, hvor man kanskje kan hente litt styrke fra de rundt seg en gang i blant. Man kan også skrive en dagbok for seg selv, det kan øke selvinnsikten og lette litt på trykket.

Resten av tiden burde man fokusere på helsebringende aktiviteter. Jeg synes ikke forumer nødvendigvis faller inn i den kategorien.

'' Jeg synes ikke forumer nødvendigvis faller inn i den kategorien.''

Nei, ikke nødvendigvis. Men for mange kan det være nyttig å lufte problemstillinger og ting man er opptatt av i et forum som dette. Både fordi man vil få ganske direkte tilbakemeldinger på det man skriver og fordi man normalt ikke "belaster" noen ved å skrive her.

Det meste i livet handler om balanseganger. For mye "utgyting" av følelser og gørr blir feil - men overdreven grad av prektighet er visst heller ikke helsebringende.

En av de tingene som er ok med dette forumet, er at du vil få tilbakemeldinger fra andre brukere eller nhd dersom du ikke bruker forumet i samsvar med den kulturen som har utviklet seg her inne opp gjennom årene. Synes du skal prøve deg litt frem, og ikke være så redd for å trå feil. Mange av dine innlegg sålangt synes jeg har båret preg av genuine forsøk på å finne løsninger på ting du sliter med. Etter min mening er det nettopp dette forumet er til for :-)

Annonse

En av de tingene som er ok med dette forumet, er at du vil få tilbakemeldinger fra andre brukere eller nhd dersom du ikke bruker forumet i samsvar med den kulturen som har utviklet seg her inne opp gjennom årene. Synes du skal prøve deg litt frem, og ikke være så redd for å trå feil. Mange av dine innlegg sålangt synes jeg har båret preg av genuine forsøk på å finne løsninger på ting du sliter med. Etter min mening er det nettopp dette forumet er til for :-)

Det gjorde godt med innlegget ditt. Jeg har forresten vært på min første sykkeltur etter mange år. Det gjorde godt. Vil prøve å lage en fast rutinen på det. P.g.a. de stadige skiftningene mine har jeg tross alt bedre dager og det er da jeg har anledning til å forebygge.

'' Jeg synes ikke forumer nødvendigvis faller inn i den kategorien.''

Nei, ikke nødvendigvis. Men for mange kan det være nyttig å lufte problemstillinger og ting man er opptatt av i et forum som dette. Både fordi man vil få ganske direkte tilbakemeldinger på det man skriver og fordi man normalt ikke "belaster" noen ved å skrive her.

Det meste i livet handler om balanseganger. For mye "utgyting" av følelser og gørr blir feil - men overdreven grad av prektighet er visst heller ikke helsebringende.

Jeg tror vi i grunnen er ganske enig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...