Gå til innhold

Nhd, frosken el andre; trenger råd :(

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31
Skrevet

Som dere kansje husker, er mine barn og jeg i en vanskelig situasjon.

Vi var på BUP igjen idag, og jeg fortalte at jeg hadde tatt en pause fra psykiatrien fordi jeg bla er sliten.

Jeg fortalte at jeg har sluttet med støttesamtaler hos psykepleier i kommunen, fordi hun skulle slutte, og at jeg ikke orker tanken på å få enda en ny behandler å forholde meg til.

Dette reagerte BUP på, og skulle ta kontakt med barnevernet (som etter mitt ønske er inne i bildet). Hun mente jeg skulle fortsette med samtalene hos psykepleier fordi jeg tidligere har hatt stort utbytte av det.

Jeg er bekymret for hva som kan komme til å skje fordi jeg har tatt denne avgjørelsen. Føler meg dum som har gjort dette, samtidig som det var en avgjørelse jeg tok på egen hånd og som føltes riktig. Men nå forvirrer BUP meg.

Alt ialt har jeg kommet til at jeg har 8 instanser å forholde meg til inkl psykepleier. Psykiatrisk lege, fastlege, helsesøster, BUP, barnevern, politi.

Har jeg virkelig gjort noe dumt?

:-(

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente31
Skrevet

Vil bare legge til at dette gikk veldig inn på meg, og vi som står på farten til å dra til syden :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bare si at du har fått råd (fra høyeste hold) om å ta en pause til over ferien.

Det ordner seg.

Gjest Jente31
Skrevet

Bare si at du har fått råd (fra høyeste hold) om å ta en pause til over ferien.

Det ordner seg.

Tusen takk.

mariaflyfly
Skrevet

Det er ferie, for pokker! ;) Si du skal ta en lang somerferie og konsentrere deg om at barna får et langt og godt avbrekk fra alt, og at du tar fatt på oppgavene igjen fra skolestart-tid.

God ferie. :)

Skrevet

Det som slår meg når jeg leser innleggene dine er at du er altfor snill. Du har også alt for mye dårlig samvittighet, og ser katastrofer over alt.

Jeg er helt sikker på at alt ordner seg til det beste for deg, de som hjelper deg vil helt sikkert også dette :-).

Ønsker deg en riktig god tur, og slapp av, nyt ferien :-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Du har ikke gjort noe dumt,bare det du ble rådet til : )

Ha en super ferie!

Skrevet

Det er godt at hjelpeapparatet er bevisst i forhold til at det er viktig å fokusere på hvordan du har det, siden du er dine barns viktigste støttespiller. Det betyr ikke at alt de sier er like genialt til enhver tid :-)

Du har lyst på en ferie, og det skal du ta med god samvittighet. Dersom du i løpet av sommeren skulle ønske støttende samtaler fra kommunepsykiatrien, så er det bra at BUP evt. kan være med å presse frem at du får det fort.

Tenk at de ønsker å hjelpe barna og deg - og at de er opptatt av at du ikke skal stå alene med belastningen.

God ferie til deg og barna :-)

Skrevet

Fortsett å stole på din egen dømmekraft selv om BUP sier dette. Det var vel en veloverveid avgjørelse fra din side. Og det er vel ikke første gang at BUP ikke har hatt helt rett i forhold til hva som er best for deg og barna?

Du trenger ikke frykte en eventuell henvendelse fra barnevernet om dette. Dette er en avgjørelse du kan stå inne for og som har støtte hos (den viktigste?) av dine behandlere. Skulle du ha behov for det, kan du be om å få gi barnevernet et skriftlig svar og evt få en uttalelse fra behandleren.

Men man behøver ikke så mye fantasi for å forstå behovet av en pause fra 8 ulike instanser å forholde seg til.

Når sommeren er over, er dette noe du kanskje trenger å adressere. Det må være mulig å begrense både antallet instanser, personer og gjennomtrekken av disse. Det er både mer effektivt og bedre psykologi.

God sommer igjen, supermamma!

mvh

Gjest Jente31
Skrevet

til dere for at dere stilte opp for meg i går. Det betyr veldig mye for meg. Det var til stor hjelp, da jeg var skikkelig ute av meg.

Nhd: takk for ditt betryggende svar.

mariaflyfly: ja, pokker ta - nå er det ferie, og den skal jeg nyte! Jeg legger igjen alt hjemme, t.o.m mobilen. Takker for støtten.

double: vi får se om en IP kan være aktuelt. Takk for råd.

D*lilith: du høres så snill ut, du. Jeg takker for din støtte :-)

frosken: du fikk meg til å tenke rasjonelt ift dette. Du har nok rett; de er der for å hjelpe meg, noe som er lett å glemme når man blir så satt ut. Takk for at du får meg til å snu tankene.

PieLill: du også fikk meg til å tenke rasjonelt ift dette. Jeg ble også veldig rørt da jeg leste hva du skrev.

Håper dere får en fin dag :-)

Mvh

Gjest Jente31
Skrevet

Det som slår meg når jeg leser innleggene dine er at du er altfor snill. Du har også alt for mye dårlig samvittighet, og ser katastrofer over alt.

Jeg er helt sikker på at alt ordner seg til det beste for deg, de som hjelper deg vil helt sikkert også dette :-).

Ønsker deg en riktig god tur, og slapp av, nyt ferien :-)

jeg skulle nevne deg også, beklager at du ikke ble med. Jeg var nok for kjapp på avsenderknappen.

Jeg har også tenkt på det du skriver, og det skal nok bli et tema jeg vil nevne for min behandler neste gang.

Tusen takk for din gode tilbakemelding :-)

Gjest Valnøtt
Skrevet

De er så vant til at du ber om unnskyldning for at du puster og gjerne tar imot råd før du så mye som krysser gaten vettu - så når du faktisk gikk inn og informerte om at det var tatt en avgjørelse og at saken var ferdig behandlet så fikk de sjokk og trodde det hadde rablet for deg - eller at du hadde blitt tatt over av et romvesen eller noe sånt ;-))

Håper dere får en deilig ferie - 8 institusjoner hørtes ut som noe man seriøst bør ha ferie fra iblant for å holde på vettet :-)

God sommer - stor klem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...