Gå til innhold

Sur megge???

Anbefalte innlegg

Gjest rosetta22
Skrevet

Først er det galt at jeg reiser hjem, så er det galt når jeg spør om kontaktpersonen min mener jeg bør bli. "Ingen grunn til at du skal være her" Så får jeg kjeft for ting jeg har gjort i psykotisk tilstand. "Hadde du vært datteren min hadde jeg hudflettet deg" Så får jeg kjeft for at jeg ikke følger med på når jeg begynner å bli tom for medisiner. Å så sa hun "Kanskje ikke du skal ta noen tabletter i det hele tatt". "Må ikke tro vi synes synd på deg" Jeg spiser for lite, og burde ha spist selv om jeg blir dritkvalm. Så stresser jeg for mye når jeg drikker, beveger meg for fort. Men da hun klaget på at jeg ikke prøvde hard nok å hoste opp slim i lungene (Har bronkitt og sprengte magemuskler) da sa jeg at "dette gidder jeg ikke høre på lengre". Da hun sto på trappa å ba om klem da drosjen kom, sa jeg nei, men hun ga meg en klem likevel. Vet ikke hvem som er vrak her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingenting av dette du har ansvar for?

Det er uhyre sjelden man er helt uten evne til å ta ansvar for egen atferd.

Gjest rosetta22
Skrevet

Er det ingenting av dette du har ansvar for?

Det er uhyre sjelden man er helt uten evne til å ta ansvar for egen atferd.

Selvfølgelig er jeg selv ansvarlig. Jeg har aldri vært psykotisk før og det er skremmende. Jeg har snakket med dem jeg skremte vettet av, bedt om unskyldning og er lykkelig for at jeg får erstatte de økonomiske skadene jeg forårsaket.

Men å hakke løs på meg hver gang jeg åpner munnen, eller samme hvor jeg snur eller vender meg hjelper ikke akkurat. Nå føler jeg meg bare mutters alene.

Skrevet

Hva er hensikten med/dine ønsker i forhold til denne kontaktpersonen?

På hvilke måter kan dette ivaretas bedre.

Jeg har aldri forstått folk som tiltvinger seg klemmer hverken fra store eller små. Et visst minstemål av respekt for andre bør det være mulig å oppdrive.

mvh

Skrevet

Selvfølgelig er jeg selv ansvarlig. Jeg har aldri vært psykotisk før og det er skremmende. Jeg har snakket med dem jeg skremte vettet av, bedt om unskyldning og er lykkelig for at jeg får erstatte de økonomiske skadene jeg forårsaket.

Men å hakke løs på meg hver gang jeg åpner munnen, eller samme hvor jeg snur eller vender meg hjelper ikke akkurat. Nå føler jeg meg bare mutters alene.

Enig i at hakking ikke er konstruktivt.

Gjest rosetta22
Skrevet

Hva er hensikten med/dine ønsker i forhold til denne kontaktpersonen?

På hvilke måter kan dette ivaretas bedre.

Jeg har aldri forstått folk som tiltvinger seg klemmer hverken fra store eller små. Et visst minstemål av respekt for andre bør det være mulig å oppdrive.

mvh

Behandleren min ringte og jeg klaget på vedkommende. Hun var enig at hun var sur i dag og sa mye hun ikke burde ha sagt, men forklarte det med at sykepleieren var så bekymret for meg og at jeg vekket morsfølelsen i henne. Sukk. Det første hun hadde sagt når hun kom på avdelingen var "Nå må xx skjerpe seg".

Jeg kom til sykehuset i slipperser for sola skinte, fikk låne joggesko på avdelinga. Men ikke f. om jeg fikk låne joggeskoa til neste uke. "Vi har ikke lov å låne ut turskoene" Måtte reise hjem i slippersene i pissregn med våte, kalde sokker og bronkitt til tross for at jeg ser dem igjen om en uke.

Synes det er ganske uproft.

Gjest Grågrønn
Skrevet

Det der hørtes villt ut. Du har vært psykotisk og så blir du møtt på den måten av din kontaktperson?

Har hun kanskje blitt for involvert og ikke klarer å skille det å være en proff fagperson og et menneske som er blitt såret/redd?

Helt bak mål....

Gjest rosetta22
Skrevet

Det der hørtes villt ut. Du har vært psykotisk og så blir du møtt på den måten av din kontaktperson?

Har hun kanskje blitt for involvert og ikke klarer å skille det å være en proff fagperson og et menneske som er blitt såret/redd?

Helt bak mål....

Det var etter inntak av noe jeg ikke burde hatt i meg. Min feil... Ikke mye unskyldning, men første og siste gang jeg tar narkotika. Fikk det trykt opp i trynet når jeg var pære full. Hun skulle ringe meg i morgen, men jeg har ikke lyst å snakke med henne når jeg ikke kan si en ting uten at hun kritiserer meg :-/

Gjest Grågrønn
Skrevet

Det var etter inntak av noe jeg ikke burde hatt i meg. Min feil... Ikke mye unskyldning, men første og siste gang jeg tar narkotika. Fikk det trykt opp i trynet når jeg var pære full. Hun skulle ringe meg i morgen, men jeg har ikke lyst å snakke med henne når jeg ikke kan si en ting uten at hun kritiserer meg :-/

Hun var altså streng med deg.

Kanskje klemmen var for å vise at hun fremdeles bryr seg, selv om hun var streng og sint?

Av og til blir de strenge, disse hjelperne.

Jeg synes du burde snakke med henne, dere finner nok ut av det. Hun ble nok veldig bekymret, og litt sint fordi du var så ute og kjøre .....

Lykke til.

Skrevet

Behandleren min ringte og jeg klaget på vedkommende. Hun var enig at hun var sur i dag og sa mye hun ikke burde ha sagt, men forklarte det med at sykepleieren var så bekymret for meg og at jeg vekket morsfølelsen i henne. Sukk. Det første hun hadde sagt når hun kom på avdelingen var "Nå må xx skjerpe seg".

Jeg kom til sykehuset i slipperser for sola skinte, fikk låne joggesko på avdelinga. Men ikke f. om jeg fikk låne joggeskoa til neste uke. "Vi har ikke lov å låne ut turskoene" Måtte reise hjem i slippersene i pissregn med våte, kalde sokker og bronkitt til tross for at jeg ser dem igjen om en uke.

Synes det er ganske uproft.

Akkurat det med joggeskoene kan jeg godt forstå. Syntes det var bra du fikk låne noe i det hele tatt mens du var der.

Alle har jo ansvar for å planlegge i forhold til vær og vind når de kler seg og evt. pakker en bag.

mvh

Gjest rosetta22
Skrevet

Akkurat det med joggeskoene kan jeg godt forstå. Syntes det var bra du fikk låne noe i det hele tatt mens du var der.

Alle har jo ansvar for å planlegge i forhold til vær og vind når de kler seg og evt. pakker en bag.

mvh

Det er greit nok. Men når en har fem minutter på å pakke og er småpsykotisk og ukonsentrert er det ikke så lett. Hadde meg med en joggesko, klistremeke, Donald og et litermål :-/ Kunne ikke akkurat hinke hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...