Gå til innhold

Er jeg slem nå?

Anbefalte innlegg

Gjest omega 6
Skrevet

Når jeg nekter å være med på besøk til en som har truet oss på livet, drevet med sex-trakassering, rett og slett vært en djevel i mange år? Dette er et nært familiemedlem. Nå har vedkommende bursdag og jeg får høre at jeg er vanskelig som ikke vil dit?

H"n har oppført seg pent i noen uker nå, men det hjelper ikke meg. Det vrir seg i meg og jeg blir kvalm bare jeg tenker på at jeg må dit. Er jeg slem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Klarer meg bra nå jeg
Skrevet

Du er ikke slem.

Lær deg en gang for alle at DU og kun DU skal vurdere for deg i slike tilfeller.

Jeg gjorde ikke det før jeg var ganske voksen og jeg skal si deg at det har i løpet av alle disse årene kostet meg svært mye tid, energi, penger, ikke minst.

Så ta det fra en som vet. La dem synes du er vanskelig. Det er din kropp, ditt sinn, la ingen andre bestemme over det.

candyqueen_83
Skrevet

Du er ikke slem. Jeg hadde aldri reist.

Skrevet

Nei. Du er verken slem, sær, vran eller vanskelig. Jeg synes det høres fornuftig ut.

Derimot synes jeg det er både slemt, sært og vrangt å forsøke og presse deg med dit ved å gi deg dårlig samvittighet og gå løs på din selvfølelse.

De fleste burde være i stand til å forstå fornuften i dine grenser.

mvh

Skrevet

Du gjør det rette! Sikkert en av de få som greier å holde hodet kaldt i familien du.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er konstruktivt og nødvendig selvhevdende.

Fortsett slik!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...