Gå til innhold

psykomotorisk beh. Nhd

Anbefalte innlegg

Gjest kaotika

Går til psykomotorisk beh. en gang i uka. Blir utrolig oppløst av det, men går jeg ikke blir jeg for anspent igjen. Vanskelig å fungere når jeg blir for oppløst, men også når jeg er for anspent.Når jeg blir oppløst etter en behandling, kan jeg bli utagerende (pleier ikke være det ellers) og det meste føles katastrofalt/dramatisk. Kan være dårlig i en uke etterpå.Går også i kogntitiv terapi.Men svært i tvil om jeg bør fortsette hos fysioterapeuten.Er fortvilet pga det, og får ikke konstruktivt råd med psykolgen,så spør her. Nhd hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308373-psykomotorisk-beh-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaotika

Hva sier fysioterapauten? Jeg tenker at du kanskje får for "høy dose" behandling som fysioterapauten min kaller det. Eller feil type. Finnes mange måter å drive psykomotorisk behandling på.

Generell massasje over heile kroppen med løst prat.Kanskje for grenseløst for meg?Løser hvertfall opp dei få grenser jeg har og fått mye mer angst.Og hun tok forsiktig sist, men tålte det ikkje likevel. Kanskje bedre å finne andre måter å spenne av på.Går jo til psykolog, er det ikkje nok tru?

Generell massasje over heile kroppen med løst prat.Kanskje for grenseløst for meg?Løser hvertfall opp dei få grenser jeg har og fått mye mer angst.Og hun tok forsiktig sist, men tålte det ikkje likevel. Kanskje bedre å finne andre måter å spenne av på.Går jo til psykolog, er det ikkje nok tru?

Høres ut som om det er altfor innvaderende der du er nå. Hvis hun går å prate med, ta det opp igjen, si at det fortsatt ble for mye. Går hun ikke å snakke med - slutt!

Gjest kaotika

Høres ut som om det er altfor innvaderende der du er nå. Hvis hun går å prate med, ta det opp igjen, si at det fortsatt ble for mye. Går hun ikke å snakke med - slutt!

Føler kanskje hun ikke er så altfor lett å prate med om sånt... Sa jo det sist og, men hun svarte at dette tåler jeg..men gjorde jo ikke det.Har siste uka fått grusomme mareritter og "innbiller" meg at jeg ser ting om natta..hatt det en gang før, da var jeg under sterkt press, fått det tilbake nå. Men aldri vært psykotisk, da..Så kanskje de løser opp grensene for mye. Føles innvaderende ja. Ei jeg kjenner slutta også hos ho, fordi ho ble så opplst..og ho sliter ikke psykisk..har bare stress. Så føler kanskje det er skummelt å "tukle" med grenser man må ha for å holde seg oppegående....?

Føler kanskje hun ikke er så altfor lett å prate med om sånt... Sa jo det sist og, men hun svarte at dette tåler jeg..men gjorde jo ikke det.Har siste uka fått grusomme mareritter og "innbiller" meg at jeg ser ting om natta..hatt det en gang før, da var jeg under sterkt press, fått det tilbake nå. Men aldri vært psykotisk, da..Så kanskje de løser opp grensene for mye. Føles innvaderende ja. Ei jeg kjenner slutta også hos ho, fordi ho ble så opplst..og ho sliter ikke psykisk..har bare stress. Så føler kanskje det er skummelt å "tukle" med grenser man må ha for å holde seg oppegående....?

Da tenker jeg, utifra min erfaring da, at det er lurt å slutte/ta en pause. Eventuellt prøve en annen etterhvert hvis du trenger. Kanskje er det som du sier andre måter å jobbe med avspenning på.

Sånn behandling er avhengi av en god kommunikasjon for å funke, ellers kan den fort gjøre mer skade enn nytte. Lykke til!

Annonse

Gjest Saigon

Det finnes mange øvelser du kan gjøre for selv å løse opp spenninger i kroppen. Spørr fysioterapeuten din om dere ikke kan gjøre øvelser for å løse opp spenninger i stedenfor ren masasje.

Hvis du føler at fysioterapeuten ikke hører på deg eller forstår deg er det kanskje lurt å avslutte behandlingen og eventuelt starte opp igjen senere.

• 2 uker senere...

Det er viktig at du kan snakke med henne om det. Hun jeg går til sier at hun hele tiden prøver å dosere behandlingen. Hun spør meg hver gang hvordan jeg har hatt det siden sist gang og særlig dagen jeg tok sist behandling. Det er hennes ansvar som behandler å dosere riktig, hvis ikke slutt. Da er hun heller til plage enn hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...