Gå til innhold

Er disiplin i skolen skadelig for barna?

Anbefalte innlegg

Gjest imzedimze
Skrevet

Det trengs. Det er helt ute av kontroll på enkelte skoler. Lærere tørr ikke gjøre noe, for de har ikke lov, og elevene er full av vold og faenskap.

En venninne ble løpt etter av en gutt med jernstang da hun var vikar.

Videoannonse
Annonse
Gjest D*lilith
Skrevet

Disiplin hjelper i alle fall ikke på sønnen min,da sender de han heller hjem fra skolen.

Skrevet

Disiplin hjelper i alle fall ikke på sønnen min,da sender de han heller hjem fra skolen.

Hva er 'disiplin' i denne sammenhengen?

mvh

Skrevet

mvh

Det er også et velplassert spørsmål.

Disiplin er én ting, og blir vel nesten aldri feil - det er som regel metodene for å oppnå den ønskede disiplin som kan gå for langt...

Gjest D*lilith
Skrevet

mvh

De har prøvd alle mulige metoder...tro meg!

Skrevet

De har prøvd alle mulige metoder...tro meg!

I hvilke situasjoner er det de sender ham hjem fordi ingen ting hjelper?

Er du fornøyd med denne ordningen?

(Spør av ren nysgjerrighet.)

mvh

Gjest D*lilith
Skrevet

I hvilke situasjoner er det de sender ham hjem fordi ingen ting hjelper?

Er du fornøyd med denne ordningen?

(Spør av ren nysgjerrighet.)

mvh

Det er når han setter seg på bakbena,hater alt og alle og er sur og sint,nekter å gjøre noe.

Jeg er ikke fornøyd med dette,her hjemme MÅ vi jo bare takle han,og skulle ønske de kunne gjøre det på skolen også.

Den siste tiden har han fått fri endel pga at han hater skolen og assistentene.

Når de spørr meg om det er greit at han er hjemme,må jeg jo bare si ja,får han er veldig vanskelig her også nettopp fordi at han skal på skolen.

Ingen vet hvordan de skal takle han,støttekontakter osv har også kommet hjem med han.

Må jo legge til at han har endel diagnoser da,som psykiateren nå er usikker på...uff det tar aldri slutt.

Gjest ViViola
Skrevet

Disiplin i skolen er primært en beskyttelse for barna.

En lærer med autoritet kan stoppe plaging, erting og mobbing. H*n kan sørge for tilstrekkelig ro til at barna slipper hodepine og konsentrasjonsvansker.

De uroligste barna får det ikke bedre, men verre med anarki. Det er jo barna med minst indre styring som trenger en trygg voksen til å ta over noe av styringen.

Barn trenger krav. Hvordan skal de ellers få selvtillit og en opplevelse av at noen har tro på dem? Hvordan skal de ellers lære å takle utfordringer og kunne strekke seg ut over det som er 100% trygt og håndterbart? Hvordan skal de ellers takle frustrasjon og strev senere i livet? Hvordan skal de ellers få den selvdisiplin og utholdenhet som gjør dem i stand til å nå sine mål senere i livet?

Disiplin gjør det lettere for barna og forholde seg til hverandre. Det gjør det lettere for dem å takle og gjøre kjedelige, men nødvendige oppgaver. Det forbereder dem også på arbeidslivet.

Disiplin er ikke hunsering og halvpsykopatisk adferd. Det er nødvendig tydelighet og fasthet til å sørge for at alle får det best mulig og får mest mulig ut av skoledagen.

En gang overhørte jeg en fotballtrener som jeg syntes var unødig krass. Alt for krass etter mitt syn. Til min store forundring oppdaget jeg at alle ungene på laget elsket ham fordi han var tydelig, engasjert, gav gode råd og god veiledning. Ungenes opplevelse var at han hjalp dem til å bli bedre og at han brydde seg om dem...

mvh

Veldig bra sagt!

Lederen på mine barns avdeling i barnehagen er en svært skarp dame i mine øyne. Hun gir ikke ved dørene, hun godtar ikke "slækk" når hun har gitt en beskjed. Jeg er nesten "halvredd" dama sjøl, jeg, men ungene elsker henne! Eldstebarnet mitt har gått ett år på skolen nå, og sier fortsatt "Jeg savner xx, jeg, hun er så snill!".

Tydelighet, konsekvenser og grenseløs kjærlighet til sitt virke - det kommer man utrolig langt med!

Skrevet

Det er når han setter seg på bakbena,hater alt og alle og er sur og sint,nekter å gjøre noe.

Jeg er ikke fornøyd med dette,her hjemme MÅ vi jo bare takle han,og skulle ønske de kunne gjøre det på skolen også.

Den siste tiden har han fått fri endel pga at han hater skolen og assistentene.

Når de spørr meg om det er greit at han er hjemme,må jeg jo bare si ja,får han er veldig vanskelig her også nettopp fordi at han skal på skolen.

Ingen vet hvordan de skal takle han,støttekontakter osv har også kommet hjem med han.

Må jo legge til at han har endel diagnoser da,som psykiateren nå er usikker på...uff det tar aldri slutt.

Det hørtes ikke greit ut.

Å sende ham hjem når han er på tverra virker unektelig ganske kortsiktig. Da lærer han jo at om han bare lager nok bråk slipper han unna.

Håper dere snart finner bedre løsninger for gutten.

mvh

Gjest D*lilith
Skrevet

Det hørtes ikke greit ut.

Å sende ham hjem når han er på tverra virker unektelig ganske kortsiktig. Da lærer han jo at om han bare lager nok bråk slipper han unna.

Håper dere snart finner bedre løsninger for gutten.

mvh

Det håper jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...