Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henger konsenstrasjonsevnen sammen med hvor mye energi man har?

Altså om det er en sammenheng mellom i hvilken grad jeg orker å gjøre husarbeid, opprettholde personlig hygiene og trene, og hvor god jeg er til å konsentrere meg om med "intellektuelle" sysler som å lese bøker og aviser?

Hvis dette blir et for generelt spørsmål, kan det tenkes at det gjelder meg da? Med den diagnosen jeg har (schizotyp lidelse).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror konsentrasjon har litt og si. Men lysten og gleden man føler ved å gjøre noe, tror jeg har alt å si. Hvis du kjeder deg når du sitter, bare kjenner du MÅ tørke støv f.eks. og kjenner glede ved å gjøre dette, bruke kroppen, utrette noe.

Skrevet

''Henger konsenstrasjonsevnen sammen med hvor mye energi man har?''

Nei, det tror jeg ikke. Bare se på mennesker med AD/HD som er proppfulle av energi, men har store konsentrasjonsproblemer.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg tror det har en sammenheng,for før vasket jeg hus og stod på,da leste jeg også bøker,mens nå gjør jeg ingen av delene.

Og psykologen min gav meg samme diagnose som deg.

Gjest D*lilith
Skrevet

Min mistanke er at de som har en sånn lidelse at de gjentatte ganger har opplevd psykose eller grensepsykose, og er innadvendte og "asosiale", også får mindre energi og har problemer med konsentrasjonen. Jeg ser for meg at det er en mennesketype som er sånn.

Det er godt mulig,personlig tror jeg det har hendt noe med hjernen min underveis.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe permanent. Snakker om mangel på energi, dårlig konsentrasjon, og det å være innadvendt og asosial. Jeg nekter å tro at jeg ikke kan bli normal igjen.

Men kanskje du har rett.

Håper du kan bli normal igjen : )

Tror aldri jeg blir normal igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...