Gå til innhold

Har fjernet fire visdomstenner - skylling?


Gjest Pelskanin

Anbefalte innlegg

Gjest Pelskanin

Da var tenna ute, og formen er fin :) Men, når skal jeg begynne å skylle med corsodyl? Det er minimalt med blødning nå, men det vil kanskje begynne igjen vis jeg skyller for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg opererte ut en visdomstann for en mnd siden. I papirene jeg fikk med hjem sto det at jeg måtte være forsiktig med munnskyllevann de første dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaninpels

Jeg opererte ut en visdomstann for en mnd siden. I papirene jeg fikk med hjem sto det at jeg måtte være forsiktig med munnskyllevann de første dagene.

Ah stemmer, hadde visst fått med en lapp ja. Jeg var fortsatt temmelig høy da jeg sjanglet ut av sykehuset igår :P Sykt hvor lite vondt denne tanntrekkingen var forresten, men det blir kanskje verre etterhvert? Jeg har ikke tatt smertestillende siden igår, og jeg kjenner ikke noe særlig smerte nå.

Det jeg ser frem til nå er å kunne spise igjen. Guri malla så sulten jeg er :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy the kid

Ah stemmer, hadde visst fått med en lapp ja. Jeg var fortsatt temmelig høy da jeg sjanglet ut av sykehuset igår :P Sykt hvor lite vondt denne tanntrekkingen var forresten, men det blir kanskje verre etterhvert? Jeg har ikke tatt smertestillende siden igår, og jeg kjenner ikke noe særlig smerte nå.

Det jeg ser frem til nå er å kunne spise igjen. Guri malla så sulten jeg er :/

Jeg har fjernet 3 visdomstenner.. Kun trukket de ut og ikke operert de ut.. Hadde betennelse og plager før jeg trakk de men etterpå kan jeg ikke huske at det ble noe problem.

Tok heller ingen smertestillende.

Det går nok greit, tror du ikke? Bedøvelsen har vel gått ut nå, så da burde du i såfall hatt vondt nå.. Kjenner jo noen som hadde det helt j... etterpå, men da ble det vondt med en gang bedøvelsen gikk ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ah stemmer, hadde visst fått med en lapp ja. Jeg var fortsatt temmelig høy da jeg sjanglet ut av sykehuset igår :P Sykt hvor lite vondt denne tanntrekkingen var forresten, men det blir kanskje verre etterhvert? Jeg har ikke tatt smertestillende siden igår, og jeg kjenner ikke noe særlig smerte nå.

Det jeg ser frem til nå er å kunne spise igjen. Guri malla så sulten jeg er :/

Hvis du ikke har tatt smertestillende siden i går er nok det verste over. Jeg tok også kun den første dagen. Jeg tenker likevel at det nok er litt forskjell på en tann hos meg og fire hos deg :o)

Jeg har fremdeles et digert krater der tanna var, og når jeg spiser is gjør det veldig vondt nedi der, nesten som tannverk. Det går veldig kjapt over da. Det er også ubehagelig når det legger seg matrester der. Jeg kan tygge normalt nå, og det er det beste med det hele. Også tanken på at den forbaska tanna ikke skal plage meg mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PelseteKanin

Hvis du ikke har tatt smertestillende siden i går er nok det verste over. Jeg tok også kun den første dagen. Jeg tenker likevel at det nok er litt forskjell på en tann hos meg og fire hos deg :o)

Jeg har fremdeles et digert krater der tanna var, og når jeg spiser is gjør det veldig vondt nedi der, nesten som tannverk. Det går veldig kjapt over da. Det er også ubehagelig når det legger seg matrester der. Jeg kan tygge normalt nå, og det er det beste med det hele. Også tanken på at den forbaska tanna ikke skal plage meg mer :)

Kanskje litt forskjell, men tror ikke det er så mye :)

Uansett, nå er jeg litt bekymret! Begge de to etterlatte "kraterene" i underkjeven ser ut til verke litt (som i at det kommer verk ut av dem). Jeg kan på en måte "suge" det ut og spytte det ut, og det er litt ekkelt :/ Jeg skylte nettopp med Corsydol. Håper søren meg ikke at jeg får en betennelse!

Idag har jeg spist yoghurt, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D*lilith

Tøff du som fjernet alle på en gang : )

Jeg fjernet en for et par år siden,og fikk betennelse,det var utrolig vondt,siden det har ikke jeg turt å trekke flere : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PelsPelsPels

Jeg har fjernet 3 visdomstenner.. Kun trukket de ut og ikke operert de ut.. Hadde betennelse og plager før jeg trakk de men etterpå kan jeg ikke huske at det ble noe problem.

Tok heller ingen smertestillende.

Det går nok greit, tror du ikke? Bedøvelsen har vel gått ut nå, så da burde du i såfall hatt vondt nå.. Kjenner jo noen som hadde det helt j... etterpå, men da ble det vondt med en gang bedøvelsen gikk ut..

Tror ikke det kommer til å bli særlig vondt nei, slik det er nå så er det iallfall ikke noe problem! Men får nå se om noen dager om jeg er like tøff da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KaninKanin

Tøff du som fjernet alle på en gang : )

Jeg fjernet en for et par år siden,og fikk betennelse,det var utrolig vondt,siden det har ikke jeg turt å trekke flere : (

Ouch! Ja jeg er litt bekymret for betennelse nå, se siste svaret mitt til AneM litt lenger nede. Håper på at Corsydol er nok til å stagge slik styggedom :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Ouch! Ja jeg er litt bekymret for betennelse nå, se siste svaret mitt til AneM litt lenger nede. Håper på at Corsydol er nok til å stagge slik styggedom :o

Håper det : )

Kjaken min var kjempestor og det dunket og verket,du merker nok om du har betennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KaninSnute

Håper det : )

Kjaken min var kjempestor og det dunket og verket,du merker nok om du har betennelse.

Å såpass ja -- nei er ikke i nærheten av noe sånt heldigvis. Betryggende å høre, igrunn (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Kanskje litt forskjell, men tror ikke det er så mye :)

Uansett, nå er jeg litt bekymret! Begge de to etterlatte "kraterene" i underkjeven ser ut til verke litt (som i at det kommer verk ut av dem). Jeg kan på en måte "suge" det ut og spytte det ut, og det er litt ekkelt :/ Jeg skylte nettopp med Corsydol. Håper søren meg ikke at jeg får en betennelse!

Idag har jeg spist yoghurt, forresten :)

Det kan jo være litt småblødninger der fremdeles? Ble du sydd? Jeg hadde ett sting som jeg gikk og kjente på hele tiden. Trådene irriterte litt, men de falt ut etter 2,5 uke. Ble du satt på pencilinkur i forkant av operasjonen? Jeg begynte på kuren to dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peeels!!

Det kan jo være litt småblødninger der fremdeles? Ble du sydd? Jeg hadde ett sting som jeg gikk og kjente på hele tiden. Trådene irriterte litt, men de falt ut etter 2,5 uke. Ble du satt på pencilinkur i forkant av operasjonen? Jeg begynte på kuren to dager før.

Nei har ikke fått noe penicillin, hverken kur eller sånn "fille" (som de snakket om å legge i sårene og som de mente jeg ikke trengte). Hrmf :/

I morgen skal jeg prøve suppe :) Tror jeg har mistet iallfall en halvkilo nå, men har tatt litt benkpress og pullups. Utrolig hvor fort nedover det går når man omtrent slutter å spise :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Nei har ikke fått noe penicillin, hverken kur eller sånn "fille" (som de snakket om å legge i sårene og som de mente jeg ikke trengte). Hrmf :/

I morgen skal jeg prøve suppe :) Tror jeg har mistet iallfall en halvkilo nå, men har tatt litt benkpress og pullups. Utrolig hvor fort nedover det går når man omtrent slutter å spise :S

Uff, jeg skjønner godt du sliter med å spise når de tok 4 tenner på en gang. Så rart at du ikke fikk den filla da. Jeg måtte tilbake dagen etter for å ta den ut.

Det blir mye suppe på deg, tenker jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KaninPelsSnute

Uff, jeg skjønner godt du sliter med å spise når de tok 4 tenner på en gang. Så rart at du ikke fikk den filla da. Jeg måtte tilbake dagen etter for å ta den ut.

Det blir mye suppe på deg, tenker jeg ;o)

Ja det blir nok det :) Jeg gulpet i meg masse yoghurt til frokost, og det må jeg si virkelig hjalp på moralen. Til lunsj blir det aspargessuppe ;) Jeg regner med at det bare kommer til å gå oppover herfra, så takk for meg og tusen takk for trøstende ord! Hvis det skjer noe nevneverdig etterhvert så skal jeg komme med en oppdatering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...