Gå til innhold

Kroniske plagsomme psykiske problemer

Anbefalte innlegg

Gjest Linei-29
Skrevet

Jeg har vært igjennom ganske mye i løpet av de siste årene. Har opplevd det meste, forholdsbrudd, infertilitet,utroskaper, konflikter , en politianmeldelse som ble henlagt, svik fra personer som sto meg nære, jobbproblemer, alvorlig sykdom hos det ene barnet mitt, osv... Dette er bare noe av det jeg strir med i hodet mitt....Jeg ble mobbet som barn og utstøtt, så jeg har blitt så skeptisk til andre mennesker nå......I lengre tid har jeg hatt problemer med å gå på jobb, og fungere ute blant andre mennesker. Jeg vil helst gjemme meg.... Og får så angst at jeg får nærmest pusteproblemer, og kronisk hjertedunk, når jeg er ute blant mange mennesker. Hvilke tips vil du gi meg for å bli kvitt disse negative tankene jeg sitter med nå ? Hva skal jeg gjøre for å få tiltro til mennesker igjen ?..... Er jeg unormal som sliter slik, etter å ha opplevd alt dette , føler alle er mer flink å takle ting enn meg av og til...... Hvordan skal jeg bearbeide alt dette ?.... Har tenkt på psykolog, men har lyst å klare dette selv.....

Videoannonse
Annonse
Gjest SteinarPT
Skrevet

Du er ikke unormal fordi du sliter da. Ingen skam å gå til psykolog, jeg ville anbefalt det. Ellers kan lege skrive ut medikamenter til deg. De er glade i å skrive ut ssri ("lykkepiller"), så det er det ikke noe problem å få. De hjelper ikke godt på alt som markedsføringen skal ha det til og har en del leie bivirkninger for sexlivet som regel.

Om du skulle behøve medisiner som er spes. effektive mot angst og uro, såkalte benzo som rivotril, xanor, valium osv, er det vanskeligere å få. Leger ser nemlig på alle som potensielle misbrukere, og derfor blir ikke dette potente legemiddelet brukt så ofte som det burde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...