Gjest Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 http://www.4degreez.com/misc/personality_disorder_test.mv Men "stole på" mener jeg om den duger til å gi et utgangspunkt for psykiatrisk evaluering? 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 nei, den er altfor enkel. nesten alle som tar den ender opp med masse personlighetsforstyrrelser, helt friske folk så det på en chattekanal en gang 0 Siter
Gjest Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 nei, den er altfor enkel. nesten alle som tar den ender opp med masse personlighetsforstyrrelser, helt friske folk så det på en chattekanal en gang Jeg fikk utslag på mange, men høyest på schizotyp, og det er jo diagnosen min... 0 Siter
double Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Jeg fikk utslag på mange, men høyest på schizotyp, og det er jo diagnosen min... Schizoid: Very High Schizotypal: Moderate Narcissistic: Moderate Obsessive-Compulsive: Moderate ---------------------- Var resultatet mitt, og jeg har som sagt asperger. 0 Siter
double Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Jeg fikk utslag på mange, men høyest på schizotyp, og det er jo diagnosen min... Kan ikke skjønne hvorfor jeg fikk Moderate på Narcissistic. Eneste som stemmer på meg der er "problemer" med empati.. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Jeg fikk utslag på mange, men høyest på schizotyp, og det er jo diagnosen min... jeg har ingen personlighetsforstyrrelser, men husker jeg tok den testen før jeg fikk dianogsen bipolar, da skåret jeg kjempehøyt på borderline og dependent. Men det stemmer jo ikke med virkeligheten. Men på en liten test kan en lett kjenne seg igjen i ing uten at det matcher RL. På den chattekanalen hadde ALLE utslag på personlighetsforstyrrelser, mens de var friske ungdommer som testet på gøy. En som er frisk som en fule ble schizotyp moderate. Men den kan sikkert stemme litt også, men kan jo også over"diagnostisere" veldig let 0 Siter
Gjest bareentanke Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Les det som står som info før testen begynner. 0 Siter
Gjest krakradada Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 jeg har ingen personlighetsforstyrrelser, men husker jeg tok den testen før jeg fikk dianogsen bipolar, da skåret jeg kjempehøyt på borderline og dependent. Men det stemmer jo ikke med virkeligheten. Men på en liten test kan en lett kjenne seg igjen i ing uten at det matcher RL. På den chattekanalen hadde ALLE utslag på personlighetsforstyrrelser, mens de var friske ungdommer som testet på gøy. En som er frisk som en fule ble schizotyp moderate. Men den kan sikkert stemme litt også, men kan jo også over"diagnostisere" veldig let Vel, jeg tok den akkurat nå og slo ut på low på alle typer - kanskje jeg er helt rar jeg da 0 Siter
Gjest Grågrønn Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Det er en tullete test. Den burde ikke ligge på nettet synes jeg. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Vel, jeg tok den akkurat nå og slo ut på low på alle typer - kanskje jeg er helt rar jeg da jeg og får low på alle typer når jeg tar den nå. 0 Siter
favn Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Tok testen for moro skyld og det den gjorde noe utslag på, kjenner jeg meg igjen i. Noe profesjonelt verktøy kan jeg imidlertid ikke tenke meg det er. 0 Siter
morsan Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Noen av problemene med teste er at den forventer enten et klar ja-svar eller et klart nei-svar, og virkeligheten er sjelden så svart-hvit. Dessuten er det veldig opp til den enkelte som svarer hvordan man skal tolke spørsmålene (Eks: Hvor ofte må man føle slik og sånn for at man skal svare ja på "often"? Hvor mye skal til før du kan si at du er "very" om noe? Hvor stort er "big"? osv) Og når spørsmålene inneholder slike relative parametere, samtidig som man ikke kan nyansere svaret mellom kategorisk ja og kategorisk nei, blir det for mange feilkilder. 0 Siter
Gjest Ikke sant? Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Folk som er sunne og friske i hodene sine, bør ikke få utslag på noe av disse? 0 Siter
Gjest krakradada Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 jeg og får low på alle typer når jeg tar den nå. Rar du også da hehe - eller kanskje det er vi som ikke er rare? 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Vel, jeg tok den akkurat nå og slo ut på low på alle typer - kanskje jeg er helt rar jeg da Samme her :-) 0 Siter
Gjest Grågrønn Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Noen av problemene med teste er at den forventer enten et klar ja-svar eller et klart nei-svar, og virkeligheten er sjelden så svart-hvit. Dessuten er det veldig opp til den enkelte som svarer hvordan man skal tolke spørsmålene (Eks: Hvor ofte må man føle slik og sånn for at man skal svare ja på "often"? Hvor mye skal til før du kan si at du er "very" om noe? Hvor stort er "big"? osv) Og når spørsmålene inneholder slike relative parametere, samtidig som man ikke kan nyansere svaret mellom kategorisk ja og kategorisk nei, blir det for mange feilkilder. Enig i det du skriver her :-) Det var egentlig litt av poenget mitt, som jeg ikke utbroderte, det burde jeg ha gjort. I tillegg til at jeg tenker at det er viktig å se ting i en sammenheng, som for eksempel hvorfor personen svarer slik og sånn, om det har med miljøet og gjøre, eller faktorer i personen, ikke bare kategorisere ut i fra svarene på en slik test. Derfor tror jeg det er viktig med skikkelige tester, og at det blir gjort av en kyndig person. :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Her er mine resultater: Your Results: Disorder Rating Information Paranoid: Moderate click for info Schizoid: High click for info Schizotypal: High click for info Antisocial: Low click for info Borderline: Low click for info Histrionic: Low click for info Narcissistic: High click for info Avoidant: Moderate click for info Dependent: Moderate click for info Obsessive-Compulsive: High click for info :-) 0 Siter
morsan Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Enig i det du skriver her :-) Det var egentlig litt av poenget mitt, som jeg ikke utbroderte, det burde jeg ha gjort. I tillegg til at jeg tenker at det er viktig å se ting i en sammenheng, som for eksempel hvorfor personen svarer slik og sånn, om det har med miljøet og gjøre, eller faktorer i personen, ikke bare kategorisere ut i fra svarene på en slik test. Derfor tror jeg det er viktig med skikkelige tester, og at det blir gjort av en kyndig person. :-) Enig:) 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Holy mother...! Jeg fikk "very high" på både Borderline og Avoidant. Hva nå det måtte bety... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.