Gå til innhold

Kan man stole på denne testen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest imzedimze
Skrevet

nei, den er altfor enkel. nesten alle som tar den ender opp med masse personlighetsforstyrrelser, helt friske folk

så det på en chattekanal en gang :)

Skrevet

nei, den er altfor enkel. nesten alle som tar den ender opp med masse personlighetsforstyrrelser, helt friske folk

så det på en chattekanal en gang :)

Jeg fikk utslag på mange, men høyest på schizotyp, og det er jo diagnosen min...

Skrevet

Jeg fikk utslag på mange, men høyest på schizotyp, og det er jo diagnosen min...

Schizoid: Very High

Schizotypal: Moderate

Narcissistic: Moderate

Obsessive-Compulsive: Moderate

----------------------

Var resultatet mitt, og jeg har som sagt asperger.

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor jeg fikk Moderate på Narcissistic. Eneste som stemmer på meg der er "problemer" med empati..

Gjest imzedimze
Skrevet

jeg har ingen personlighetsforstyrrelser, men husker jeg tok den testen før jeg fikk dianogsen bipolar, da skåret jeg kjempehøyt på borderline og dependent. Men det stemmer jo ikke med virkeligheten. Men på en liten test kan en lett kjenne seg igjen i ing uten at det matcher RL.

På den chattekanalen hadde ALLE utslag på personlighetsforstyrrelser, mens de var friske ungdommer som testet på gøy.

En som er frisk som en fule ble schizotyp moderate.

Men den kan sikkert stemme litt også, men kan jo også over"diagnostisere" veldig let :P

Gjest bareentanke
Skrevet

Les det som står som info før testen begynner.

Gjest krakradada
Skrevet

jeg har ingen personlighetsforstyrrelser, men husker jeg tok den testen før jeg fikk dianogsen bipolar, da skåret jeg kjempehøyt på borderline og dependent. Men det stemmer jo ikke med virkeligheten. Men på en liten test kan en lett kjenne seg igjen i ing uten at det matcher RL.

På den chattekanalen hadde ALLE utslag på personlighetsforstyrrelser, mens de var friske ungdommer som testet på gøy.

En som er frisk som en fule ble schizotyp moderate.

Men den kan sikkert stemme litt også, men kan jo også over"diagnostisere" veldig let :P

Vel, jeg tok den akkurat nå og slo ut på low på alle typer - kanskje jeg er helt rar jeg da :)

Gjest Grågrønn
Skrevet

Det er en tullete test.

Den burde ikke ligge på nettet synes jeg.

Gjest imzedimze
Skrevet

Vel, jeg tok den akkurat nå og slo ut på low på alle typer - kanskje jeg er helt rar jeg da :)

jeg og får low på alle typer når jeg tar den nå.

Skrevet

Tok testen for moro skyld og det den gjorde noe utslag på, kjenner jeg meg igjen i.

Noe profesjonelt verktøy kan jeg imidlertid ikke tenke meg det er.

Skrevet

Noen av problemene med teste er at den forventer enten et klar ja-svar eller et klart nei-svar, og virkeligheten er sjelden så svart-hvit.

Dessuten er det veldig opp til den enkelte som svarer hvordan man skal tolke spørsmålene (Eks: Hvor ofte må man føle slik og sånn for at man skal svare ja på "often"? Hvor mye skal til før du kan si at du er "very" om noe? Hvor stort er "big"? osv)

Og når spørsmålene inneholder slike relative parametere, samtidig som man ikke kan nyansere svaret mellom kategorisk ja og kategorisk nei, blir det for mange feilkilder.

Gjest Ikke sant?
Skrevet

Folk som er sunne og friske i hodene sine, bør ikke få utslag på noe av disse?

Gjest krakradada
Skrevet

jeg og får low på alle typer når jeg tar den nå.

Rar du også da hehe - eller kanskje det er vi som ikke er rare? :)

Gjest zilja
Skrevet

Samme her :-)

Gjest Grågrønn
Skrevet

Noen av problemene med teste er at den forventer enten et klar ja-svar eller et klart nei-svar, og virkeligheten er sjelden så svart-hvit.

Dessuten er det veldig opp til den enkelte som svarer hvordan man skal tolke spørsmålene (Eks: Hvor ofte må man føle slik og sånn for at man skal svare ja på "often"? Hvor mye skal til før du kan si at du er "very" om noe? Hvor stort er "big"? osv)

Og når spørsmålene inneholder slike relative parametere, samtidig som man ikke kan nyansere svaret mellom kategorisk ja og kategorisk nei, blir det for mange feilkilder.

Enig i det du skriver her :-) Det var egentlig litt av poenget mitt, som jeg ikke utbroderte, det burde jeg ha gjort.

I tillegg til at jeg tenker at det er viktig å se ting i en sammenheng, som for eksempel hvorfor personen svarer slik og sånn, om det har med miljøet og gjøre, eller faktorer i personen, ikke bare kategorisere ut i fra svarene på en slik test.

Derfor tror jeg det er viktig med skikkelige tester, og at det blir gjort av en kyndig person.

:-)

Skrevet

Her er mine resultater:

Your Results:

Disorder Rating Information

Paranoid: Moderate click for info

Schizoid: High click for info

Schizotypal: High click for info

Antisocial: Low click for info

Borderline: Low click for info

Histrionic: Low click for info

Narcissistic: High click for info

Avoidant: Moderate click for info

Dependent: Moderate click for info

Obsessive-Compulsive: High click for info

Skrevet

Enig i det du skriver her :-) Det var egentlig litt av poenget mitt, som jeg ikke utbroderte, det burde jeg ha gjort.

I tillegg til at jeg tenker at det er viktig å se ting i en sammenheng, som for eksempel hvorfor personen svarer slik og sånn, om det har med miljøet og gjøre, eller faktorer i personen, ikke bare kategorisere ut i fra svarene på en slik test.

Derfor tror jeg det er viktig med skikkelige tester, og at det blir gjort av en kyndig person.

Enig:)

Gjest Remlow
Skrevet

Holy mother...!

Jeg fikk "very high" på både Borderline og Avoidant.

Hva nå det måtte bety...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...