Gå til innhold

helt ubrukelige medisiner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvorfor skjer dette??

Jepp,har prøvd andre, og de er helt ubrukelig. Var skeptisk til dem i begynnelsen, og nå vet jeg at jeg hadde god grunn til å være det.

Høres nesten ut som at de ikke virker fordi du har bestemt deg for det... Hva med å prøve og endre litt innstilling? Placeboeffekten er iallefall ikke på din side;)

Regner med at du innerst inne er interessert i å ende opp med et stort avhengighetsproblem til benzo.

Gjest gir blaffen i det

Høres nesten ut som at de ikke virker fordi du har bestemt deg for det... Hva med å prøve og endre litt innstilling? Placeboeffekten er iallefall ikke på din side;)

Regner med at du innerst inne er interessert i å ende opp med et stort avhengighetsproblem til benzo.

Nei, det er ikke pga. innstillingen min. Alle andre sier det også, og jeg blir helt frustrert når ingen forstå rat jeg ikke har noe utbytte av ssri piller. Vet at folk bare vil det beste osv. men jeg kan ikke bare endre innstillingen, når det åpenbart ikke fungerer. Er uansett allerede avhengig av beroligende, noe jeg selv mener det ikke er noe galt med siden de fungerer.

Men takk for oppmerksomheten.

Gjest hallosann

Nei, det er ikke pga. innstillingen min. Alle andre sier det også, og jeg blir helt frustrert når ingen forstå rat jeg ikke har noe utbytte av ssri piller. Vet at folk bare vil det beste osv. men jeg kan ikke bare endre innstillingen, når det åpenbart ikke fungerer. Er uansett allerede avhengig av beroligende, noe jeg selv mener det ikke er noe galt med siden de fungerer.

Men takk for oppmerksomheten.

Jeg forstår deg - har heller ikke hatt noen nytte av et par SSRI-preparater, snarere har de skapt flere problemer med disse lite hyggelige bivirkningene sine.

Jeg bruker Benzo mot angst - det eneste som fungerer og det eneste jeg er villig til og bruke. Min lege er helt inneforstått med at dette er den behandlingen jeg responderer på - i tillegg til at jeg aktivt jobber for og utfordre meg selv på de tingene jeg engster meg for.

Annonse

Gjest Insomniac

SSRI/SNRI er ofte en vits for angst.Statistikk viser dette, og nyere statistikker vil forhåpentligvis komme om vi kan forvente at legemiddelselskap blir pålagt å publisere negative studier. Markedsføringen av denne medisinen som en "universal vidunder medisin" er skammelig.

Om du spør en lege om å få noe annet, kan du få til svar: "SSRI hjelper på angst!". For mange, for ikke å si de aller fleste, gjør det jo ikke det.

http://socialfear.com/

http://www.phobia-fear-release.com/social-phobia-medication.html

Så snart patentene går ut, dukker det opp en ny "vidundermedisin" (for tida stort sett bare SSRI) som skal løse alle problemer. Før patentet for SNRI'en Efexor gikk ut, framstilte

samme legemiddelselskap medisinen Pristiq som skulle sikre fortsatt høye inntekter etter at patentet på førstnevnte gikk ut. Når patent går ut kan andre legemiddelselskap lage "kopier",

generisk medisin og da vil den dyre originalmedisinen bli utkonkurrert. (Les: taper mye inntekter). For å melke mer penger ut av oppfinnelsen Efexor, hva gjør en da? Jo, lager en medisin med utgangspunkt i det man allerede har laget. Pristiq er nesten en klone av Efexor, de er svært like (venlafaxin og desvenlafaxine). Pristiq er såkalt XR (Extended-Release). En kan spørre seg hva godt dette gjør for pasientene. Ikke er det såvidt forskjellig fra Efexor at det kan antas å virke særlig annerledes eller bedre. Et hett tips er at Pristiq ble laget som et nytt legemiddel - men er i realiteten veldig

like Efexor - for å skuffe inn

mer $$$ millioner til legemiddelselskap som allerede har plenty av $$$ til å drive videre lobbyvirksomhet slik at medisinene blir omfavnet av helsemyndigheter, leger og psykiatere verden over.

Problemet med SSRI/SNRI har vært at negative forskningsresultater har blitt holdt tilbake i mange år, og den første ble ganske nylig offentliggjort.De fleste pasienter har allerede erfart at SSRI/SNRI ikke hjelper, eller ikke hjelper i særlig stor grad. Men legene hører på helsemyndighetene som hører på lobbyister fra legemiddelselskaper.

SSRI/SNRI skal vel være trygg. Men om den ikke virker, hva er vitsen da? Og virker den egentlig så ofte som en skal ha det til? Etter alt jeg har lest og hørt, og hvor mange som sliter veldig selv om de tar ssri, tror jeg neppe dette er den vidundermedisin som fortjener å bli skrevet ut så ofte som den gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...