Gå til innhold

Ettervirkninger av overgrep

Gjest søt,pen,fin,vakker og sånn

Anbefalte innlegg

Gjest søt,pen,fin,vakker og sånn
Skrevet

Ble utsatt for seksuelt overgrep med neddoping for et par år siden, og har forsatt mareritt. ( og flashback) Bryr meg ikke om det er PTSD. Har nesten aldri grått over det, kanskje to ganger.

Er heller likegyldig ovenfor det, og fortrenger det.Er ekstremt dårlig med fysisk nærhet,men er veldig vant til at menn ser på meg.Jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg. Synes det er mer tolerabelt å bli sett på og behandlet som et objekt, enn som en likestillt. Er det vanlig, eller mange andre som har sånne tanker etter overgrep? Virker jeg kald fordi jeg er likegyldig ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det er vanlig å ha slike tanker etter et overgrep/voldtekt. selv om det ikke nødvednigvis trenger å bety at du fortsatt skal fortsette å ha det slik. for meg gikk det laang tid før jeg sa noe til noen og tenkte jeg trengte hjelp til å takle intimitet "slik normale mennesker gjør". og jeg tror jo lengre man venter, desto vanskeligere blir det å komme tilbake til normalen. for man lager seg regler og tankesett som kanskje er uheldige, men som til slutt blir en del av en. for å fungere videre. dersom man ikke får hjelp vel og merke. jeg vet ikke om det å få en diagnose vil hjelpe (som du sier så bryr du deg ikke om det er PTSD), men jeg tror absolutt det vil hjelpe deg om du oppsøker profesjonell hjelp. om det er dixi, fastlege eller psykolog. prat om det. det er tungt, skummelt, kanskje litt flaut, men det vil bli bedre. det er ikke meningen at du skal bære på smerten andre har påført deg. det er ikke din skyld og ikke du som skal betale.

lykke til

Skrevet

Jeg får også mye oppmerksomhet fra menn. Er kjekt det på en måte, bare det ikke går lengre enn flørting. Prøver noen ukjente å ta på meg eller kysse skriker jeg ut eller slår og skubber dem vekk. Så tror det er ganske normalt etter slike opplevelser. Ikke f... om det skal skje igjen liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...