Gå til innhold

Hjelp! Mister kontakt med verden

Anbefalte innlegg

Gjest huldra27
Skrevet

Noe er galt. Jeg greier i tenke normalt. Jeg lever slik inni hodet mitt, alt er merkelig. Har begynt å snakke høyt til meg selv. Kan gå ut, så må jeg tenke hardt på hva det var jeg skulle ute. Hjemme går jeg stort sett bare i ring som vingle Petter. Har mye å gjøre, men vet ikke hva jeg skal begynne med. Glemmer og mister ting over alt. Tar fem minutter før jeg kan forstå at ting som ble sagt var en vits. I helgen var jeg innlagt og det føltes ut som jeg var full. Var helt turbo, null hemninger. Ikke rette plassen å være. Blir bare enda mer sprø i samvær med andre som er like sprø i hodet. Da jeg deltok på gruppetimen var det som¨å være på forspill. Etterpå hørte jeg legene diskutere ute på gangen "Det var en merkelig gruppe i dag".

En spratt opp for å spille piano, og jeg begynte å synge. Hver gang noen åpnet munnen var det nytt tema. Men nok om det.

Jeg prøver å tenke hva som skjer med hodet mitt. Tør ikke være sammen med familie og venner i frykt for å drite meg ut el. for å skremme dem. For jeg er ikke meg selv. Klarer ikke snakke eller oppføre meg slik jeg pleier. Det føles rett og slett ut som jeg er brisen. Kan begynne å tulle med folk i kassa bak en disk, eller folk jeg ringer. Stoppet en bil med danske skilt utenfor sykehuset og spurte om vedkommende skulle til Danmark. :- /

Når sant skal sies så er jeg alkis for tiden, spiser lite og uregelmessig. Men har nylig tatt blodprøver og alle disse var normale. Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre akkurat nå? Rydde og vaske, sette opp gjerde, klippe plenen, eller lete enda mer etter lommeboken min?

Videoannonse
Annonse
Gjest huldra27
Skrevet

Men ikke full nå...for dem som trodde det. Drikker kun på kveldstid.

Gjest Maniaen
Skrevet

Men ikke full nå...for dem som trodde det. Drikker kun på kveldstid.

Du ga en god beskrivelse av hvordan det føles når hodet og psyken ikke samarbeider ihvertfall. Er selv bipolar og kjente meg igjen i beskrivelsen din når jeg er på vei "oppover"!

Skrevet

'' Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre akkurat nå? ''

Slutt å drikke alkohol.

Gjest huldra27
Skrevet

Du ga en god beskrivelse av hvordan det føles når hodet og psyken ikke samarbeider ihvertfall. Er selv bipolar og kjente meg igjen i beskrivelsen din når jeg er på vei "oppover"!

Tror jeg har landet nå... Ikke så fjern i dag. Det har vært diskutert om jeg kan være bipolar... men de kaller meg heller hypoman. Men at de ikke vil ta fra meg den egenskapen... da det er en del av personligheten min. Noen ganger er det ikke såp kjekt å være impulsiv... da jeg driter meg ut. Ene dagen starter jeg bedrift, den neste legger jeg huset mitt ut for salg. Slike ting skulle jeg gjerne vært foruten. Samtidig er det kjekt å være brennende engasjert. Får gjort mye bra også :-) Har liksom ingen grenser.

Gjest mandolina
Skrevet

Tror jeg har landet nå... Ikke så fjern i dag. Det har vært diskutert om jeg kan være bipolar... men de kaller meg heller hypoman. Men at de ikke vil ta fra meg den egenskapen... da det er en del av personligheten min. Noen ganger er det ikke såp kjekt å være impulsiv... da jeg driter meg ut. Ene dagen starter jeg bedrift, den neste legger jeg huset mitt ut for salg. Slike ting skulle jeg gjerne vært foruten. Samtidig er det kjekt å være brennende engasjert. Får gjort mye bra også :-) Har liksom ingen grenser.

Forsøk med medisiner, da får du en mer nyansert bilde av deg selv og verden rundt deg.

Hilsen

Gjest huldra27
Skrevet

Forsøk med medisiner, da får du en mer nyansert bilde av deg selv og verden rundt deg.

Hilsen

Går på antidepressiva... Da jeg gikk på lamictal følte jeg meg helt død innvendig. Vet du hva som skiller manisk fra hypoman? Jeg er ikke så ekstrem som maniske kan bli... Ikke de kjempedype depresjonene heller.

Gjest mandolina
Skrevet

Går på antidepressiva... Da jeg gikk på lamictal følte jeg meg helt død innvendig. Vet du hva som skiller manisk fra hypoman? Jeg er ikke så ekstrem som maniske kan bli... Ikke de kjempedype depresjonene heller.

Nei, egentlig ikke pr definisjon, har bare en nær slekning med bipolar lidelse, og hos h*n blir ytterpunktene jevnet ut med medisin.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...