Gå til innhold

Jeg husker dårlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest anna karenina38

Det kan være så mange grunner til at hukommelsen ikke er slik den burde være eller har vært. Det finnes nok ikke en pille mot dårlig husk i seg selv, men er det en del av en depresjon, er der medisiner eller annet som kan hjelpe. Er det stoff i kroppen du har for lite av er der også ting du kan ta.

Jeg ville tatt meg en legesjekk var jeg deg, ellers sørget for et regelmessig liv i forhold til mat, søvn og ikke minst mosjon. Holdt nede alkoholkonsumet.

Mvh

Det kan være så mange grunner til at hukommelsen ikke er slik den burde være eller har vært. Det finnes nok ikke en pille mot dårlig husk i seg selv, men er det en del av en depresjon, er der medisiner eller annet som kan hjelpe. Er det stoff i kroppen du har for lite av er der også ting du kan ta.

Jeg ville tatt meg en legesjekk var jeg deg, ellers sørget for et regelmessig liv i forhold til mat, søvn og ikke minst mosjon. Holdt nede alkoholkonsumet.

Mvh

Du bør oppsøke fastlegen din og bli henvist til en hukommelsesklinikk for utredning av husken din. Da kan du få avkreftet/bekreftet at du har et problem, og behandlet deretter. Skulle det feks være en demens finnes det "bremsemedisin", som virker på noen. Klarer ikke å stoppe utviklingen, men reduserer tempoet.

På hukommelsesklinikker tar man en del tester, snakker med dine pårørende. Du kan også gjøre en større nevropsykolgisk utredning, siden du er så ung.

Hva glemmer du?

Gjest anna karenina38

Du bør oppsøke fastlegen din og bli henvist til en hukommelsesklinikk for utredning av husken din. Da kan du få avkreftet/bekreftet at du har et problem, og behandlet deretter. Skulle det feks være en demens finnes det "bremsemedisin", som virker på noen. Klarer ikke å stoppe utviklingen, men reduserer tempoet.

På hukommelsesklinikker tar man en del tester, snakker med dine pårørende. Du kan også gjøre en større nevropsykolgisk utredning, siden du er så ung.

Hva glemmer du?

Den kom til meg, ikke trådstarter.

Mvh

Gjest anna karenina38

Ja, jeg har aldri klart å lære meg hvordan jeg får innlegget til sist, men som svar til trådstarter. Beklager :-) Dette til tross for at jeg har vært her i sikkert ti år.

Når du leser nedover en tråd er det lett å svare den siste en leste:o) .Du må gå opp til det første innlegget, eler det innlegget du vil respondere på, og trykke deg inn på svar til det innlegget. Men det er lett å rote litt:o)

Mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...