Gå til innhold

spm om abilify NHD

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest abilify

Dette fikk jeg vite, da de vurderte abilify for meg:

det tar mange uker før det virker. Psykotiske mennesker må overlappe med mere raskvirkende medisiner. Du kan ikke ta det ved "behov" bare, den må gåes på fast.

Flere uker er for lang tid. Trenger noe nå, men nekter legevakta. Hvr lenge skal en vente når grensene begynner å bli skjøre og en "sklir"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308644-spm-om-abilify-nhd/#findComment-2513284
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

vanskelig å svare på da du skiver lite om hva som egentlig er problemet.

Det burde vært lite å tape på forsøke. Etter en uke burde det ha hjulpet. Fare ved å slutte brått er vel bare at problemene kommer tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308644-spm-om-abilify-nhd/#findComment-2513287
Del på andre sider

Gjest abilify

vanskelig å svare på da du skiver lite om hva som egentlig er problemet.

Det burde vært lite å tape på forsøke. Etter en uke burde det ha hjulpet. Fare ved å slutte brått er vel bare at problemene kommer tilbake.

Problemet er vel ekstra store ytre påkjenninger i siste tida, kombinert med tankekjør og emosjonelt ustabilitet. Får ikke tak i legen, så spør derfor her. Hatt noe hallisinasjonsaktige greier på kveldene/nettene. Hatt det før ved sterkt press i livet mitt. Da ble jeg lagt inn og det gikk over. Vært gjennom veldig tøff periode igjen, fått det tilbake.

Grensene er skjøre, er hypersensitiv, skvetter av alt (selv den minste ting) er utmatta/utslitt men ikke direkte psykotisk. BLe ekstra ille siste par dagene. Fikk resept på abilify, fordi behandler blir borte i flere mnd, men så glemte hun å skrive av for "blå resept" og har ikke sjans til å betlale det det koster...så hva gjør jeg? Må være inne uten lyd/lys og andre inntrykk ellers freaker jeg...:( går på bare vallergan til natta. Eller ingeting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308644-spm-om-abilify-nhd/#findComment-2513319
Del på andre sider

Gjest abilify

Problemet er vel ekstra store ytre påkjenninger i siste tida, kombinert med tankekjør og emosjonelt ustabilitet. Får ikke tak i legen, så spør derfor her. Hatt noe hallisinasjonsaktige greier på kveldene/nettene. Hatt det før ved sterkt press i livet mitt. Da ble jeg lagt inn og det gikk over. Vært gjennom veldig tøff periode igjen, fått det tilbake.

Grensene er skjøre, er hypersensitiv, skvetter av alt (selv den minste ting) er utmatta/utslitt men ikke direkte psykotisk. BLe ekstra ille siste par dagene. Fikk resept på abilify, fordi behandler blir borte i flere mnd, men så glemte hun å skrive av for "blå resept" og har ikke sjans til å betlale det det koster...så hva gjør jeg? Må være inne uten lyd/lys og andre inntrykk ellers freaker jeg...:( går på bare vallergan til natta. Eller ingeting.

Vil legge til at jeg har fått noen slags irrasjonelle, assosiasjnsmessige tanker. Som feks at ser jeg fiskebein i fisken, så tenker jeg på sår, kutt, blod osv. Vet at det er irrasjonelt, men kroppen reagerer på det meste som den får "sjokk", skjelver, må hente meg inn igjen for det meste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308644-spm-om-abilify-nhd/#findComment-2513325
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...