Gå til innhold

Mangler et alibi for livet mitt

Anbefalte innlegg

Gjest hitmaker
Skrevet

Det er temmelig meningsløst. Det blir bare prating fra min side, og lite løser seg. Mister bare motet. Jeg har bestemt meg for å bytte behandler.

Har du noengang sagt til terapeuten din at du har behov for noe annet da? Hvis du har gjort det og det ikke har hjulpet, så støtter jeg deg i bytte av terapeut. Du har da rett på hjelp du også selv om du ikke har noen spesifikk lidelse. Du sliter - burde ikke det være nok?

Videoannonse
Annonse
Gjest Valnøtt
Skrevet

Det første du kan gjøre er kanskje å sette deg ned og spesifisere _hva_ dusavner og ønsker deg? Lettere å komme med råd hvis man vet hva du ser etter :-)

Skrevet

Det første du kan gjøre er kanskje å sette deg ned og spesifisere _hva_ dusavner og ønsker deg? Lettere å komme med råd hvis man vet hva du ser etter :-)

Det er noe av kjernen i problemet. Jeg er ikke deprimert eller fobisk, hadde jeg vært det, så kunne jeg jobbet med negative tanker, eksponert meg osv.

Problemet mitt er total rotløshet og målløshet. Jeg har ikke mål eller retning i livet mitt. Dette må jeg finne, men vet ikke hvor jeg skal starte.

Jeg tror de fleste finner ut hva man vil gjennom å leve livet sitt aktiv. Være smmen med andre, oppleve nye ting osv. Etterhvert forandrer de seg, finner mer ut hvem de virkelig er. Dette er ikke en måte jeg kan gjøre dette på. Jeg må gjøre dette alene. Jeg har grublet mye på hva jeg vil med livet mitt lenge, og det fungerer ikke. Jeg må finne en annen måte å fine mål og retning i livet mitt på.

Mer spesifikt: Hvordan finner man mål og mening i livet?

Skrevet

Har du noengang prøvd å kartlegge hva du har behov for i livet for deretter sette inn tiltak for å oppnå det du har behov for? Hva trenger du på veien for å få det du trenger i livet? Har du gjort dette sammen med terapeuten? Synes han burde gjøre mer enn og sitte der og nikke, du betaler da for å få innspill, konstruktive råd, vesentlige spørsmål, etc? Selv har jeg ikke sans for disse psykologene som bare sitter og nikker; du går jo ikke der fordi du har alle svarene selv? Du går der vel for å finne svarene selv, og er det ikke en vesentlig forskjell? Uansett om du er psykisk syk, eller bare misfornøyd med livet ditt - så går du der vel for å få hjelp? Kan du ikke si det til denne psykologen din? Han er da pliktig til å hjelpe deg selv om du ikke direkte er psykisk syk. Du sier jo selv at du sliter i livet ditt og trenger hjelp til å komme videre.

Jeg har prøvd å sette opp mål, og en plan for hvordan jeg skal oppnå de, men det stopper opp når jeg skal gjennomføre den aktive delen på veien mot målet. Jeg har for mange hemninger.

Gjest Valnøtt
Skrevet

Det er noe av kjernen i problemet. Jeg er ikke deprimert eller fobisk, hadde jeg vært det, så kunne jeg jobbet med negative tanker, eksponert meg osv.

Problemet mitt er total rotløshet og målløshet. Jeg har ikke mål eller retning i livet mitt. Dette må jeg finne, men vet ikke hvor jeg skal starte.

Jeg tror de fleste finner ut hva man vil gjennom å leve livet sitt aktiv. Være smmen med andre, oppleve nye ting osv. Etterhvert forandrer de seg, finner mer ut hvem de virkelig er. Dette er ikke en måte jeg kan gjøre dette på. Jeg må gjøre dette alene. Jeg har grublet mye på hva jeg vil med livet mitt lenge, og det fungerer ikke. Jeg må finne en annen måte å fine mål og retning i livet mitt på.

Mer spesifikt: Hvordan finner man mål og mening i livet?

Du kan sette deg ned og lage en liste over tre ting du liker å gjøre. Så kan du se om det ikke er noe der som kan bli til en interesse å finne ut mer om eller bruke mer tid på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...