Gå til innhold

NHD; vil laaaaaangt bort

Anbefalte innlegg

Gjest livredd, kvalm, trist
Skrevet

jeg har tiligere vært schizoaffektiv, men har vært frisk i 3 år.

våren har vært vanskelig. den siste tiden har jeg hatt mye angst som ikke vil gi seg. den er der med en gang jeg våkner og til jeg legger meg. Jeg er redd hele tiden, tørr nesten ikke gå ut, men heller ikke være hjemme. Når jeg er ute, ser alle på meg og venter på at jeg skal gjøre en feil. Gjør jeg noe feil, så smeller det!! Da kommer De å tar meg med. hjemme sitter jeg bare å venter på at det skal banke på døren. vet ikke hvor jeg skal gjemme meg, for alle rapporterer når de ser meg. Jeg er livredd for å gjøre noe galt, og kanskje har jeg allerede gjort det, uten å vite det.

Jeg er livredd og veldig trist. vet ikke hvor jeg skal gå for at ingen skal kunne se meg. Tenker på å ta livet av meg, for da kan de ikke få tak i meg. Jeg kan ikke reise noen plass for alle følger med. Men jeg orker ikke mer!!! Tok 15mg Stesolid i går, men det hjalp ikke. Ble bare ustø på beina og sjanglet i seng. var redd at noen skulle ta meg fordi jeg tok disse pillene også.

Fikk ablilify men ble bare mer kvalm. Er kvalm nok fra før og har hjertebank hele døgnet. Dessuten har jeg ikke noen god erfaring med med. Har fra jeg var 15 til 25 år prøvd halve apoteket. nå er jeg snar 28år. Dessuten slutter ikke folk å se på meg og notere/rapportere alt om meg bare fordi jeg tar noen piller. Jeg er egentlig en utadvendt jente, men nå er jeg livredd.

Vet noen hva jeg kan gjøre???? Skal til psykiateren på torsdag, men vet ikke om jeg tørr. Gråter nesten av frykt bare på tanken på hva som kan skje.

Håper noen har noen råd. Kanskje også NHD???

Ps. Tar en sto sjangs nå, for er livredd for hva dere og NHD gjør med innlegget. livredd for at det skal sporest tilbake til meg, og ja......, dere vet resten.

Videoannonse
Annonse
Gjest kjenner meg igjen
Skrevet

Stakkars deg!Det høres ikke fint ut!Jeg har det litt på samme måte selv. Ønsker deg alt godt:)Klem

Skrevet

Stakkars deg!Det høres ikke fint ut!Jeg har det litt på samme måte selv. Ønsker deg alt godt:)Klem

Takk, men det er ikke synd på meg. Det er jo e grunn til at det er sånn. Folk følger ikke så godt med uten at de har en grunnn. (som ikke jeg vet hva er)...

Gjest Valnøtt
Skrevet

Hei :-)

Jeg vet ikke hvem du er - bare så det er sagt.

Men jeg tror du trenger å få litt hjelp. Verden rundt deg følger _ikke_ med på alt du sier og gjør, men akkurat nå er du hellig overbevist om det fordi du ikke er helt frisk.

Du har vært syk før - og blitt frisk og fått det bra, så du vet at det går an. Nå er du syk - kom deg til behandleren din så du kan få det bedre.

Stor klem!

Skrevet

Hei :-)

Jeg vet ikke hvem du er - bare så det er sagt.

Men jeg tror du trenger å få litt hjelp. Verden rundt deg følger _ikke_ med på alt du sier og gjør, men akkurat nå er du hellig overbevist om det fordi du ikke er helt frisk.

Du har vært syk før - og blitt frisk og fått det bra, så du vet at det går an. Nå er du syk - kom deg til behandleren din så du kan få det bedre.

Stor klem!

Jeg er redd h*n også. H*n kan legge meg inn og da mister jeg alt!! Har samboer og moren min slapper av. Vil ikke miste det!!!

Jeg kommer nok til å gå, siden jeg alltid holder avtaler. Ingen skal få ta meg på det hvertfall.....

Sist jeg var der, snakket hun om at h*n kunne sende en bekymringsmld. viss hun mente det var nødvendig. Hva er det???!!

Takk for at dere er snille mot meg:-) Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg unna alle.

Gjest Valnøtt
Skrevet

Jeg er redd h*n også. H*n kan legge meg inn og da mister jeg alt!! Har samboer og moren min slapper av. Vil ikke miste det!!!

Jeg kommer nok til å gå, siden jeg alltid holder avtaler. Ingen skal få ta meg på det hvertfall.....

Sist jeg var der, snakket hun om at h*n kunne sende en bekymringsmld. viss hun mente det var nødvendig. Hva er det???!!

Takk for at dere er snille mot meg:-) Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg unna alle.

Du blir ikke tvangsinnlagt av angst og av å være en smule paranoid hvis du ikke er til skade for deg selv eller andre.

Pass på å puste rolig og forsiktig nå. Og husk en viktig ting: Behandleren din ønsker at du skal ha det bedre. Det er hele målet for dennes arbeid - at du skal ha det bedre enn nå. Du kan mao stole på behandleren din.

Og se bare på tilbakemeldingene her inne: Ikke vet vi hvem du er, og ikke synes vi noe stygt om deg eller ønsker deg noe vondt :-)

de der ute i verden er jo akkurat sånne som oss som snurrer rundt i våre egne små bobler som vi ikke ser så mye ut av egentlig :-)

Skrevet

Du blir ikke tvangsinnlagt av angst og av å være en smule paranoid hvis du ikke er til skade for deg selv eller andre.

Pass på å puste rolig og forsiktig nå. Og husk en viktig ting: Behandleren din ønsker at du skal ha det bedre. Det er hele målet for dennes arbeid - at du skal ha det bedre enn nå. Du kan mao stole på behandleren din.

Og se bare på tilbakemeldingene her inne: Ikke vet vi hvem du er, og ikke synes vi noe stygt om deg eller ønsker deg noe vondt :-)

de der ute i verden er jo akkurat sånne som oss som snurrer rundt i våre egne små bobler som vi ikke ser så mye ut av egentlig :-)

Sorry, men jeg kjenner ikke dere, så jeg vet ikke om dere har skjulte hensikter. Nå vet jeg ikke hvorfor jeg postet innlegget lenger. Forstår ikke hvorfor dere svarer, hva dere vil. Dere virker snille, så beklager at jeg er så mistenksom.Jeg er egentlig en snill jente, bare veldig redd... Går det an å slette sine egne innlegg???

Gjest Valnøtt
Skrevet

Sorry, men jeg kjenner ikke dere, så jeg vet ikke om dere har skjulte hensikter. Nå vet jeg ikke hvorfor jeg postet innlegget lenger. Forstår ikke hvorfor dere svarer, hva dere vil. Dere virker snille, så beklager at jeg er så mistenksom.Jeg er egentlig en snill jente, bare veldig redd... Går det an å slette sine egne innlegg???

det går an hvis du legger en melding til webmaster.

Eneste grunnen til at jeg svarer deg er fordi jeg syntes det var leit sånn som du beskrev at du hadde det, og ville spandere noen setninger i et forsøk på å muntre deg opp litt hvis det kunne være godt for noe :-)

Har hatt det vanskelig i perioder selv, så da ville jeg dele litt oppmuntring til noen som kanskje trenger det nå når jeg har det bra.

Lykke til uansett, jeg håper du snart får bedre dager!

Skrevet

Eneste grunnen til at jeg svarer deg er fordi jeg syntes det var leit sånn som du beskrev at du hadde det, og ville spandere noen setninger i et forsøk på å muntre deg opp litt hvis det kunne være godt for noe :-)

Har hatt det vanskelig i perioder selv, så da ville jeg dele litt oppmuntring til noen som kanskje trenger det nå når jeg har det bra.

Off ja, unnskyld. Takk:-)

Skrevet

vet noen hva en bekymrinsmelding er???

Beklager at jeg er mistenksom mot deg valnøtt, jeg må ta meg godt i sammen:-)

Gjest Valnøtt
Skrevet

vet noen hva en bekymrinsmelding er???

Beklager at jeg er mistenksom mot deg valnøtt, jeg må ta meg godt i sammen:-)

Nei, det er helt i orden det :-)

Du virker til å være sliten nå, og det er ikke så greit å ha det sånn.

Jeg vet ikke hva en bekymringsmelding er med mindre det er til barnevernet? Er det det, så er en bekymringsmelding rett og slett det som ligger i ordet - at man ser noe som man er bekymret for og ønsker at barnevernet skal se på situasjonen til et bern for å se om det har det bra, eller om det kan tenkes å trenge litt hjelp.

De fleste bekymringsmeldinger som ender med at barnevernet finner at det er noe galt, ender med at foreldrene får hjelp til å fungere bedre for barnet sitt - ikke med at noen kommer og henter ungene deres :-)

Skrevet

Nei, det er helt i orden det :-)

Du virker til å være sliten nå, og det er ikke så greit å ha det sånn.

Jeg vet ikke hva en bekymringsmelding er med mindre det er til barnevernet? Er det det, så er en bekymringsmelding rett og slett det som ligger i ordet - at man ser noe som man er bekymret for og ønsker at barnevernet skal se på situasjonen til et bern for å se om det har det bra, eller om det kan tenkes å trenge litt hjelp.

De fleste bekymringsmeldinger som ender med at barnevernet finner at det er noe galt, ender med at foreldrene får hjelp til å fungere bedre for barnet sitt - ikke med at noen kommer og henter ungene deres :-)

Jeg har ikke barn. H*n sa h*n kunne sende en bekymrings mld. til fastlegen e.l. om h*n syns det blir værre. Jeg har fastlege langt herfa. Med bil tar det 3 timer....

Sliten ja. Jeg har alltid vært redd for med. som stesolid, men tok 15mg i går. angsten ble ikke bedre. Samboeren min våknet av at jeg hopet opp og grabbet tak i ham mens jeg sa noe han ikke forsto.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...