Gå til innhold

Wellbutrin igjen..NHD+andre som har brukt wellbu

Anbefalte innlegg

Gjest ikke lett med medisin

Beklager at jeg maser. Jeg har da OCD/GAD/depresjon og går på cipralex.

Har fått wellbutrin av legen min etter eget ønske i tillegg for å prøve å få bort noen

av bivirkningene på cipralex. Saken er bare den at jeg tør ikke begynne å ta de.

Selv om jeg vet jeg burde.Er så redd for å få kramper. Leser man på nettet kan man jo få inntrykk av at

alle får kramper omtrent..Dessuten visste jo fastlegen min ingenting om wellbutrin. hadde ikke hørt om det engang så d var jeg som ba han skrive det ut..så får liksom ikke noen vettuge svar ut av han heller.

Spørsmål til NHD:

1)Hvor stor er risikoen for å få kramper ved Wellbutrin`?

2)Jeg får lettere økt leververdier av cipralex. Er det da større risiko for å få kramper ved wellbutrin?

3)Har du opplevd at noen av de du har behandlet med wellbutrin har fått kramper NHD?

4)Har du behandlet noen med wellbutrin og SSRI mot OCD/GAD/depresjon?

Til alle som har prøvd wellbutrin:

Hva bruker dere det mot? og hvordan virker det for dere?:)

Kan dere ikke bare overbevise meg om at wellbutrin(sammen m cipralex) er ufarlig og at jeg ikke trenger å være redd for alle bivirkninger??

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Skal du få til noe som helst, må du legge av deg GADernes behov for forsikringer om at intet kan gå galt.

Du kan aldri få slike forsikringer. Livet er til en viss grad uforutsigbart, og en er nødt til å ta sjanser.

Jeg skal nå ut en tur. Skriver mer senere i kveld - om jeg ikke blir drept i trafikken på turen eller skutt på skytebanen.....

Gjest mandolina

Skal du få til noe som helst, må du legge av deg GADernes behov for forsikringer om at intet kan gå galt.

Du kan aldri få slike forsikringer. Livet er til en viss grad uforutsigbart, og en er nødt til å ta sjanser.

Jeg skal nå ut en tur. Skriver mer senere i kveld - om jeg ikke blir drept i trafikken på turen eller skutt på skytebanen.....

Det var oppmuntrende oord fra en spykiater.

Hilsen

Annonse

Gjest krakradada

Hehehehe jeg lider selv av GAD og nettopp slike kommentarer er det som får meg til og reflektere over hva jeg faktisk holder på med i mitt eget hue :)

Gjest D*lilith

Uff da.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det gikk bra. Jeg er tilbake igjen :-)

S: Hva er grensen for at du velger å forsøke den eller ikke?

1/10000? 1/1000? 1/100? 1/50? 1/25? 1/10?

Gjest ikke lett med medisin

Det gikk bra. Jeg er tilbake igjen :-)

S: Hva er grensen for at du velger å forsøke den eller ikke?

1/10000? 1/1000? 1/100? 1/50? 1/25? 1/10?

hehe..ja jeg skjønner jeg overdriver.er bare ikke så lett å kvitte seg med GAD..

Grensen er på flere enn 1 av 1000.

Annonse

Gjest Grågrønn

Først sperret jeg opp øynene, og så begynte jeg å le ;-)

Men allerførst lurte jeg på hva i alle dager det var som gikk bra!

*lol*

Sarah Elizabeth

LOL!!!

Gjest hitmaker

Hehe :-) Morsom er du av og til Nhd. Statistisk sett så er det vel mest sannsynlig at du kommer tilbake og er i live?

Gjest hitmaker

Han forsøker å poengtere at alle lever med tusenvis av risikoer hver eneste dag. Det er dette mennesker som lider av GAD må innse og akseptere, før de kan komme videre.

og slippe en kontroll man i realiteten ikke har, eller noen har..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...