willemo1365380562 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 1. Jeg har gått på Lamictal i lang tid , og bruker 600mg daglig. Bør man ta blodprøver med jevne mellomrom, eller er det helt unødvendig etter flere år med samme dose? Jeg husker ikke engang hva målingene viste, men de var sikkert i orden, ellers hadde det vel blitt gjort forandringer i dosen. Men det er minst 2-3 år siden forrige prøve. 2. Jeg fungerer veldig bra på medisinene jeg tar. Men av og til slår de bipolare svingningene krøll på seg og trenger en anelse medisinjusteringer. Lamictalen har jeg aldri behøvd å justere siden jeg var ferdig opptrappet for flere år siden. Da er det verre med antipsykotika. For øyeblikket står jeg på 600mg Serequel og 15mg Zyprexa. Den siste ble lagt til for et par måneder siden da jeg var litt høyere enn ønsket. Nå har jeg i tillegg begynt på Nozinan, 200mg om kvelden. Men det skjedde noe underlig. De første to morgene merket jeg ikke noe spesielt, men den 3 morgenen var jeg ganske ør i hodet da jeg våknet. Jeg hadde ikke lyst til å sette meg i bilen for å kjøre til jobb så jeg ventet til bortimot lunshtid før jeg reiste. Jeg merket ikke noe ubehag da. Men neste morgen var jeg enda verre og jeg kom meg ikke på jobb i det hele tatt. Jeg har tatt samme dosen hver kveld. Den siste kvelden tok jeg dem 2 timer tidligere enn vanlig i håp om at virkningen skulle være ute når jeg våknet. Kan virkningen akkumuleres i kroppen slik at 200mg den ene kvelden plutselig økes til 3-400mg neste? Jeg har uansett ikke lyst til å sette meg i en bil å kjøre til jobb i en slik tilstand, da får det heller være det samme med hele Nozinanen. (Jeg har gått på denne medisinen før, men uten dette resultatet). Kan det være kombinasjonen av de 3 forskjellige AP som gjør det? Jeg har ellers ingen bivirkninger eller ubehag. Kan det være at Nozinanen reagerer på andre medisiner jeg tar? Blodfortynnende og kolesterolnedsettende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/308876-2-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.