Gå til innhold

Hvem sin sak er det?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Ja får ringe direkte til BUP,men skal han dit må han jo ha legeerklæring uansett,men kan ringe å snakke med de.

Det var det jeg sa på møte i dag,at han burde jo vært hos en psykolog da,for barnevernet har jo ikke peiling.

Håper du har en forståelsesfull lege, som hjelper deg i en nødsituasjon med alt av papirer, men jeg hadde ringt BUP uansett mangel på slik dokumentasjon!

Håper så inderlig at det vil ordne seg for deg og dine;)

Fortsetter under...

Gjest D*lilith

Håper du har en forståelsesfull lege, som hjelper deg i en nødsituasjon med alt av papirer, men jeg hadde ringt BUP uansett mangel på slik dokumentasjon!

Takk : )

Hadde håpet på en sommer uten møter og stress,men det ser dårlig ut med det.

hidi, the scorpion

Takk : )

Hadde håpet på en sommer uten møter og stress,men det ser dårlig ut med det.

Jeg blir så forbannet på dine vegne!

Når en mor innser at barna trenger hjelp utenfra, så burde alle instanser stå klare for en, istedet for endeløse undersøkelser og samtaler med mor. Det er rett og slett sykt.

Ikke gi deg, D*lilith!

Gjest D*lilith

Jeg blir så forbannet på dine vegne!

Når en mor innser at barna trenger hjelp utenfra, så burde alle instanser stå klare for en, istedet for endeløse undersøkelser og samtaler med mor. Det er rett og slett sykt.

Ikke gi deg, D*lilith!

Enig!

Skal prøve å stå på så godt jeg kan.

Gjest D*lilith

Ringte til BUP i dag,men de var ikke tilstede,så jeg ringte PPT,der traff jeg en dame som ville ha samtaler med sønnen min,så nå slipper han å gå til barnevernet.

Snakka også med barnevernet,de måtte være inne pga av at de betaler leksehjelp til han.

Håper det ornder seg på et via nå,blir jo utslitt av møter og telefoner.

hidi, the scorpion

Ringte til BUP i dag,men de var ikke tilstede,så jeg ringte PPT,der traff jeg en dame som ville ha samtaler med sønnen min,så nå slipper han å gå til barnevernet.

Snakka også med barnevernet,de måtte være inne pga av at de betaler leksehjelp til han.

Håper det ornder seg på et via nå,blir jo utslitt av møter og telefoner.

Ja, nå begynner det vel å løsne litt for dere ;) greit at barnevernet har en fot innenfor, men godt han slipper å forholde seg til dem! Kanskje du rekker å få litt ferie også skal du se:))

Masse lykke til!

Annonse

Takk.

Nei det er lite hyggelig : (

Bare angrer på at jeg sa ja til å la dem kontakte barnevernet,de kan da ikke sende bekymringsmelding pga at et barn har endret adferd?

Jo, hvis de er bekymret for barnet, har de faktisk plikt til det. Men det er selvsagt BV som vurderer om det er nødvendig å sette inn tiltak.

Gjest D*lilith

Eg ville først meldt behov for hjelp inn til PPT (gjerne via lærer/rådgiver på skolen) om ikkje de klarer å hjelpe til så henviser de ofte videre til BUP, det kan også være behov for et samarbeid med Barnevern, skole, foreldre, PPT, BUP og hele "suppa".

Ringte PPT i går,traff ei dame som ville ha samtaler med han,og vi har ansvarsmøter for han.

Gjest D*lilith

Jo, hvis de er bekymret for barnet, har de faktisk plikt til det. Men det er selvsagt BV som vurderer om det er nødvendig å sette inn tiltak.

Snakka med barnevernet i går,de syns det var en god ide at han gikk tik PPT.

Ringte PPT i går og fiksa time til han der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...