Gå til innhold

Trenger hjelp!! Fra tannleger og andre..


pille2

Anbefalte innlegg

Må jeg betale for å få svar her fra tannlegen?

Jeg er 32 år, har psykiske problemer..dvs panikkangst.

Jeg skjærer tenner om nettene og har mistet mange fylinger pga dette.

Jeg snakket med min fastlege om dette for flere år siden, og ble henvist til en tannlege som bastant kunne fortelle at jeg ikke skjærer tenner. (Hvorfor våkner min mann av det på natten da)?

Jeg våkner faktisk selv av at jeg skjærer tenner og at kjeven er "låst"på en måte..

Jeg har ekstrem tannlegeskrekk, og går kun til tannlege hvis jeg må trekke tenner pga smerter.

Jeg har "fine" tenner, og et pent smil hvis jeg smiler normalt, men jeg tør ikke le. Jeg føler at tennene mine råtner vekk, da jeg mistet en fylling eller tre allerede for 2-3 år siden.

Jeg kan pr i dag kjenne 6-7 store hull etter at fyllingene har forsvunnet.

Jeg har gått på medisiner som gir økt munntørrhet pga min psyke, men kan jeg få dekket noen behandling?

Jeg får slik panikkangst at bare det å skrive dette innlegget gjør meg nervøs og anspent.

Noen som har erfaring ang dette? Jeg har sikkert 6 rotfyllinger/trekking som må til, samt andre hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

Du trenger å finne en tannlege som du etterhvert kan stole på, og som er god på smertestillende.

Jeg har syk tannlegeskrekk, men har funnet meg en tannlege som er grei med å levere ut Vival. Dette gjør at jeg klarer å gjennomføre tannlegebesøk uten at det blir fullstendig krise.

Dersom det er mye som må ordnes opp i på en gang, kan du få behandling med sedasjon, eller i verste fall narkose. Dette koster en del, men det er mulig du kan få noe dekket dersom det skyldes sykdom og medisiner.

Start med å finne en proff tannlege. Jeg kan anbefale http://www.colosseumklinikken.no/index.php?pr=Tannbehandling

på det varmeste dersom du bor i Oslo-området. Veit de også holder til i andre byer, men jeg har ingen erfaring med dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...