Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp!!


Gjest pille2h

Anbefalte innlegg

Gjest pille2h

Jeg er 32 år, har psykiske problemer..dvs panikkangst. Jeg skjærer tenner om nettene og har mistet mange fylinger pga dette. Jeg snakket med min fastlege om dette for flere år siden, og ble henvist til en tannlege som bastant kunne fortelle at jeg ikke skjærer tenner. (Hvorfor våkner min mann av det på natten da)? Jeg våkner faktisk selv av at jeg skjærer tenner og at kjeven er "låst"på en måte.. Jeg har ekstrem tannlegeskrekk, og går kun til tannlege hvis jeg må trekke tenner pga smerter. Jeg har "fine" tenner, og et pent smil hvis jeg smiler normalt, men jeg tør ikke le. Jeg føler at tennene mine råtner vekk, da jeg mistet en fylling eller tre allerede for 2-3 år siden. Jeg kan pr i dag kjenne 6-7 store hull etter at fyllingene har forsvunnet. Jeg har gått på medisiner som gir økt munntørrhet pga min psyke, men kan jeg få dekket noen behandling? Jeg får slik panikkangst at bare det å skrive dette innlegget gjør meg nervøs og anspent. Noen som har erfaring ang dette? Jeg har sikkert 6 rotfyllinger/trekking som må til, samt andre hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest windows

Oy da. Det er ikke bra gjort av en tannlege å ta i mot deg slik når du så tydelig har problemer.

Det å skjære tenner er faktisk et ganske vanlig problem, det holder med "vanlig stress" så kan dette bli et så stort problem at det går utover tennene.

Selv så var det tannlegen min som kommenterte det på meg. Jeg visste om at jeg skar tenner men tenkte ikke på at det var noe å gjøre ved det.

Men tannlegen min så et par sprekker i emaljen som kom av dette, og slitasjen på tennene forøvrig. Han spurte om jeg ville ha hjelp for det og når jeg da sa ja så ble det med en gang tatt avtrykk og han bestilte en gummiskinne som jeg skal ha på om natta.

Det er vel slik en tannlege skal behandle tannproblemer.

Jeg hadde selvsakt oppsøkt en ny tannlege hvis jeg følte jeg ikke ble fulgt opp slik jeg ønkset hos den jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...